roterende banner

zaterdag 4 maart 2017

Interne ronde 8, Externe bijna 10-0

Interne: Uitslagen- Stand

In de externe was het feest. ENPS 3 moest tegen medekoploper WSC 1 uit Weesp. Playing captain Arjen gaat vast nog verslag doen, maar ik verklap alvast dat we enorm, met 7½-½, hebben gewonnen. En dat ene halfje dat Peter Kersten scoorde was ook nog eens meer dan een halve winst, want hij speelde tegen een hele hoge rating, Peter Wijnand heeft 1958 Elo. ENPS3 gaat nu ruim aan kop in klasse 2A. Amsterdam West 4 zit ons nog wel op de hielen.

En er werden 2 partijen vooruitgespeeld door ENPS 4, die de klasse 3A momenteel aanvoert. Dirk de Graaff en Rene Nooteboom speelden tegen de gebroeders Spaan van Volewijckers 2 en wonnen beide. De wedstrijd ENPS 4 - De Volewijckers 2 staat pas voor vr 7 apr op het programma, ver weg dus nog. Ze spelen nota bene eerst nog tegen Boven IJ 3, dat is wel apart.

Het gaat opperbest dus met (sommige teams van) ENPS in de externe, en het is wel leuk om in dit verband nog eens de voorbeschouwing van Bas te lezen die hij aan het begin van het seizoen schreef.

Niek

12 opmerkingen:

  1. Als je ruim aan kop gaat, zit niemand je op je hielen Niek! (Of andersom). Haha wat ben je toch een positivo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ja, maar toch, maar toch. We hebben NU 2 MP en 8 BP meer dan AmsterdamWest4. Dat kan na volgende week donderdag anders zijn. Of niet. En ja Bas, ik ben een positivo, maar toch klopt mijn formulering wel (een beetje) (toch?)

      Verwijderen
  2. Volgens mij staat E4 nu met 1-0 EN met 2-0 voor. Misschien een idee om voor de laatste wedstrijd alvast drie borden vooruit te spelen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He Bas ik moet op 20 maart 2020 tegen schaakclub Verwegistan op het 8e bord,kan ik die alvast vooruit spelen ?

      Verwijderen
    2. Ja hoor, ga maar, Bert. We bellen wel dat je er aan komt.

      Verwijderen
  3. wat een uitslag, ik denk dat we onze nieuwe captain voor E1 wel gevonden hebben.........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was overigens weer propvol. Misschien met enig ongemak hierendaar (er kon geen bord meer bij) maar ik vind het wel een bijzonder visitekaartje voor de club. Een uitpuilende schaakvereniging, ik denk dat veel mensen het niet zullen geloven als je ze het vertelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoewel ik er zelf niet vaak bij kan zijn, tel ik meestal wel even op de site hoeveel mensen er waren. 40! Gelukkig wordt mijn absentie de club niet fataal...

      Verwijderen
  5. In de interne dus nog volop spanning. Pieter won van Steve in een zeer interesante partij waarbij hij steeds het betere van het spel had. Mark wist weer eens van Bas te winnen en is nu onbedreigd koploper.

    Voorlopig staat Rimme op kop in de broadwaycup. Robin zit hem dicht op de hielen. Victor speelde een goede partij tegen Peter Nitschke maar kon het op het eind net niet bolwerken waardoor hij nu 3e staat in de BW.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien kan er in de stand een kruisje of zo achter de namen van de spelers die meedingen voor de Broadway. Of is dat lastig?

      Verwijderen
  6. Ben natuurlijk wel benieuwd hoe Robin van Niek won, dat was uiteraard de sensatie van de avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He!Ben ik weer abs no mgs ,betekent dit volgens de computer dat ik er niet was ? Wie heeft er dan voor 20 euri zich helemaal lam gezopen op mijn rekening ? Toch niet dat duistere personage uit Soeliname !

    BeantwoordenVerwijderen