roterende banner

zaterdag 14 februari 2015

Interne ronde 6

Partijen - Ranglijst - Kruistabel

Tom B, vastbesloten om kampioen van ENPS te worden, won in een blitzkrieg van meervoudig ex-kampioen Steve Michel. Alle andere Toms wonnen overigens ook.


Ik (Niek) speelde een leuke partij, samen met Johan, alleen blunder ik op zet 35: 35. e5? Oei oei. Thuis, veilig achter de PC, is alles eenvoudig. Opgave: wat had wit moeten doen? Gelukkig was Johan ook aan het bier, net als ik, alleen had hij er een van 10% te pakken, terwijl ik een gewone 5% dronk. Johan speelde 36. ... Ke8??, waar 36. ... Txf6! beter spel voor zwart zou hebben opgeleverd.

4 opmerkingen:

  1. Ai gemist. Ik meende tijdens de partij dat het niet ging vanwege Te1+ en de toren is foetsie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, dat dacht ik ook.... maar de PC laat zien dat het na 36... Txf6 37. Te1+ Kd7 38. Dxf6?? Db7+! mat gaat. Mooi variantje hoor.

      Verwijderen
  2. Niek, waarom heb je mijn partij tegen Tom op de website geplaatst, die is totaal waardeloos! (De partij, niet Tom).

    Ik probeerde creatief te zijn in de opening. 5.Lc4 is een ambitieuze, agressieve zet maar 7.e5?? is verschrikkelijk. Iets van 7.c3, met en Morra gambiet-achtig stelling zoals Tom zei na afloop van de partij, was waarschijnlijk de beste optie. Na de natuurlijk en sterk 7...Ph6 sta ik een dikke pion achter en positioneel heel slecht (mijn witte velden op de koningsvleugel zijn zwak en makkelijk aan te vallen). Na zet 7 sta ik dus verloren met wit, geweldig. Ik ging een half uur in de denktank op zoek naar tegenspel maar ik realiseerde vrij snel dat ik alleen om goedkope trucjes kon spelen. Maar Tom is niet van gisteren, hij speelde gezonde zetten en na zet 15 kon ik opgeven.

    Gelukkig was ik meer succesvol met backgammon later in die avond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar samen met jouw verhaal is het toch maar een interessant geheel geworden Steve, bedankt! Enneh....Giri wint, is inmiddels 2800+ en MVL verliest :-)

      Verwijderen