roterende banner

zaterdag 30 januari 2016

Tweede rapidavond

Het was een gezellig drukke avond. Niet alleen door een goede opkomst, maar ook door vele opgewonden praatschakers. In het begin was vooral Sanne op dreef, en later was het Johan die onophoudelijk zijn mondje roerde. Niet minder luid en onophoudelijk waren de (vergeefse!) pogingen van diverse clubgenoten om Johan de mond te snoeren. Tussendoor floot Bert zijn gebruikelijke deuntjes, alles bij elkaar was het een vrolijke boel dus.

Maar het waren de rustige jongens Peter Nitschke, Chiel Reemer en Jeannot Tuinman die er met de buit vandoor gingen. Ze bezetten in de tussenstand de plaatsen 1, 2 en 4. Peter N heeft zelfs 8 uit 8 achter zijn naam staan!

Tegenvallende resultaten waren er voor Kees -de afgelopen drie jaar rapidkampioen van ENPS- en ook voor Sanne, die aan het begin van de avond als een Mohammed Ali de verwachtingen over zijn score maximaal hoog had opgeschroefd.

Vrijdagavond 18 maart is de laatste en derde rapidavond, ik kijk er naar uit!
Niek

Ranglijst - Kruistabel
Partijen: Ronde5 - Ronde6 - Ronde7 - Ronde8

8 opmerkingen:

  1. "He'll fall in eigth, to prove that I'm great.
    And if he keeps talking jive, I'm gonna cut it to five."

    Hahaha, daar kunnen Mark en Sanne samen nog een puntje aan zuigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dichterlijke vrijheid mag een auteur altijd hebben ,je mag best een saai verhaal wat smeuiger maken !Maar ja je kan OOK overdrijven "" Bert die zijn gebruikelijke deuntje floot "" He luister effe Verweij ik ben bijna 67 maar nog NOOIT heb ik in mijn leven een deuntje gefloten ! Hoop maar dat het iewat sarcastisch is bedoeld ( dan is het goed )Je hebt wel gelijk dat het een vrolijke boel was

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, niet eens sarcastisch, ik bedoelde vooral dat het vogeltje weer zong zoals hij gebekt is! Misschien had ik niet de meest treffende metafoor gekozen, maarja. Ik vond 't wel aardig staan..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha ha ik snap hem !Mooiste opmerking kwam van Peter N ""He peter ga effe een sigaretje roken hoor "" Die Nitscke viel bijna van zijn stoel "'Bert het is vluggeren hoor ! "" Kan me geen fok schelen Peter ! Peter bleef beschaafd en netjes ! De gentleman van ENPS ( die titel zal ik wel nooit krijgen )

      Verwijderen
  4. Bert was voor zingen al de kerk uit gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor de mensen die er niet waren en voor de geschiedschrijving toch nog iets meer over dit gedenkwaardige moment. Peter N stond al heel hoog op de ranglijst toen hij tegen Bert moest. Bert offered een loper voor een koningsaanval en Peter dacht dat hij dat goed kon pareren, maar Bert deed nog een geode zet en dreigde mat in 1. Peter kon dit alleen oplossen door zijn toren op te geven, maar daarna had Bert nog steeds matdreigingen en een gevaarlijke vrijpion. En toen met nog 6 minute voor Bert op de klok...... ging hij roken. Drie minuten later kwam hij terug van het roken, de toeschouwers stonden in spanning bij het bord te wachten en Bert...... ging naar de WC. Terug van de WC kreeg Bert een nieuwe sigaret aangeboden, wilde die weer gaan roken, omstanders vonden dat hij terug naar het bord moest en Bert.... gaf op! Was er alcohol in het spel of....?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat Bert vond dat hij wel had bewezen de partij gewonnen te hebben. Daar is ook wel iets voor te zeggen. Peter kreeg aldus de partij in de schoot geworpen. Ook tegen Kees kwam hij door de edele houding van zijn tegenstrijder niet met een nul achter het bord vandaan. (Als ik mij goed herinner had Peter zijn paard verzet waardoor zijn dame zou vallen, maar Kees wenste zo niet te winnen.) Daarom mijn stelling dat juist het onverzettelijke (doch in Bert's geval slecht begrepen) gentleman-zijn van Peter's tegenstanders geprezen mag worden.

    BeantwoordenVerwijderen