roterende banner

vrijdag 8 januari 2016

We hebben niet verloren.

We speelden donderdagavond met het eerste tegen het tweede van Amsterdam West. Ik kwam op het laatste bord snel in de verdrukking en kwam er niet meer uit. We stonden om kwart voor elf 1-0 achter. Op zichzelf heel verdrietig, maar het leek toen nog niet erg, want alle andere borden stonden beter. Invaller Kees had zijn onmiskenbare voordeel echter al snel verspeeld en mocht daarom remise van me aannemen op het derde bord. Daarna wonnen vlak na elkaar Bas, Aran en Tom. Met een 1½-3½ voor ons leek alles okay, ik liep optimistisch rond de resterende borden, niemand stond namelijk slechter: Steve ten minste gelijk en beide Peters beter.
Maar de tijd - én de stress - én de pech zorgden andermaal voor een droevig slot. De Peters verloren, en Steve raakte een pion kwijt in een toreneindspel maar maakte remise. Niet verloren dus, 4-4, beter een half ei dan een lege dop. It ain't over 'till the fat lady sings natuurlijk, ik quote Kees met deze mooie uitdrukking, maar ik denk toch dat we voorzichtig een heel klein beetje aan het idee moeten gaan wennen dat die eerste plek in de promotieklasse misschien dit jaar voor een andere club is weggelegd.
Niek
 
Amsterdam West 2ENPS 14 - 4
1 Sven PronkPeter Hoekstra1 - 0
2 Jan SchuurTom Bottema0 - 1
3 Peter ManuelKees Bakker½ - ½
4 Paul ScheermeijerAran Kohler0 - 1
5 Rob ScheermeijerBas Jonkers0 - 1
6 Piet KooimanSteve Michel½ - ½
7 Iwan BonooPeter Nitschke1 - 0
8 Frank van de PavoordtNiek Verweij1 - 0

10 opmerkingen:

  1. Jammer mannen. De poule is zwaar en het kan niet altijd meezitten. Goed van Bas dat hij een vol punt heeft gescoord. Ik zocht gisteren naar de twitterverslagen, maar Niek speelde zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas moet ik het boetekleed aantrekken. In volkomen remisestelling de boel wegblunderen een schande!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Peter! Velen kunnen het boetekleed aantrekken, helaas ik nog het meest, met 0 uit 2, bah. Jou treft nog de minste blaam: topscorer is momenteel Aran, met 4 uit 5, gevolgd door Tom B en Peter H, met 3½ uit 5. Heel goed bezig juist Hoekstra! Bas volgt met 3 uit 5, ook heel goed Bas!

      Maar let op, clubgenoten, vanavond kunnen we alle leed alweer vergeten, hopelijk gaat het derde mooie dingen doen. Het duel ENPS 3 - Isolani staat op het menu, de twee absolute toppers uit Klasse 2A gaan vechten om de eerste plaats in de poule. Komt dat zien!

      Verwijderen
    2. He Niek, inderdaad er waren meerderen maar dit had mij nooit mogen gebeuren. Ik bood nog een keertje remise aan omdat ik inmiddels beter stond. Na het afslaan van het aanbod, besloot ik nijdig dan maar te gaan winnen (cq beste zet uit te voerebn), echter gaf ik de hele boel cadeau.

      Verwijderen
    3. Let op die arme achterlijke alcoholische amsterdamse psychopaat van E 4 heeft een dagje vrij gekregen van de inrichting om voor E 3 te spelen alles haalt die teamcaptain uit de kast Forza E 3 !!

      Verwijderen
  3. Ook goed nieuws voor Sopsweps.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoezo goed nieuws sopsweps, Pieter?
    als we nu al onze wedstrijden met 5,5-2,5 hadden gewonnen... maar er is geen marge.

    verder: er is nog altijd een hoofdprijs te winnen in de vorm van de sga cup!


    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is dat ! de fles is niet halfLEEG maar halfVOL !

      Verwijderen