roterende banner

vrijdag 10 april 2015

Ron-Willem 1-0

Of ik mijn FAN-TAS-TISCHE overwinning op Willem Moene (rating 2147) in het oude mannen kampioenschap wil laten zien. Ja natuurlijk, maar laat ik er meteen bijzeggen dat het een partij van niks is! Dit is geen valse bescheidenheid hoor. Er gebeurt 17 zetten vrij weinig, de partij moet eigenlijk nog beginnen en dan blundert Willem verschrikkelijk. Na afloop had hij er zelf ook geen goede verklaring voor. Natuurlijk was hij aangeslagen, maar ik moet zeggen dat hij vriendelijk en redelijk bleef. Heel beschaafd vond ik dat. Je zal ze de kost moeten geven die op zo’n moment uit hun dak gaan. Het interessantste moment in de partij is na de 13e zet van zwart, ik kan dan het voor de hand liggende 14 b4 spelen maar dat laat een stukoffer op f2 toe.
Misschien zou je kunnen zeggen dat het knap is dat ik de opening heb overleefd tegen zo’n sterke speler. Nou ja, ik ben natuurlijk wel in mijn nopjes, maar trots ben ik niet.
Oordeel zelf maar:

1 opmerking: