roterende banner

zaterdag 28 juni 2014

Schaakschool, Zomercompetitie & Rimme

Peter Nitscke verzorgde een les over profylaxe, een term die volgens mij door Donner in het schaken geïntroduceerd is, maar ik kon het artikeltje niet meer vinden in 'De Koning'. Ik was niet bij Peter's les, maar de opkomst was heel behoorlijk en het was een succes hoorde ik toen ik binnenkwam om 21:10, precies op tijd voor de indeling.
Die indeling was voor de zomercompetitie, die heel gezellig was, getuige bovenstaande foto (Die overigens ook weer niet geheel representief is, want niet iedereen had zo'n verzameling op z'n tafel staan). Tom (niet KdG of B maar A) en Mark waren behoorlijk aan elkaar gewaagd zo te zien. Denk niet dat dit het resultaat van een lange avond was, ze hadden het echt in no-time voor elkaar.
Zomercompetitie: Partijen - Ranglijst - Kruistabel

Rimme verloor van Arjan van Tuijl en staat nu tweede achter dezelfde Arjan. Volgende week is de laatse ronde van de zomercompetitie en Rimme wist niet of hij daar bij kan zijn. Dat zou betekenen dat het gisteren zijn afscheidsavond was. Rimme vertrekt namelijk voor minimaal een jaar met zijn gezin naar Spanje, en ENPS zal haar voorzitter dus ook een tenminste een jaar moeten missen. Kees neemt het stokje (dus eigenlijk de hamer) over, voorlopig als ad interim. Hopelijk bevalt het ze niet al te best daar, je moet er niet aan denken dat ze besluiten ons definitief de rug toe te keren. Ik schat in dat Rimme al 15 jaar lid is. Hij heeft zich al die tijd positief onderscheiden als bijvoorbeeld fanatiek speler, captain, voorzitter, mediator, discjockey, organisator, spreker, schrijver, toffe peer, drinker en erudite gesprekspartner. Om maar wat te noemen! Eigenlijk de model-ENPSer zeg maar.
We zullen van hem blijven horen, want hij beloofde gisteren om vanuit zijn toekomstige kleine en gezellige spaanse dorp (plm 5000 inwoners) vlakbij Madrid met enige regelmaat een bijdrage aan het blog te zullen leveren. We horen graag van je Rimme!

Na afloop werd er nog tot laat gevluggerd en toen ik wegging ergens na 01:00 uur waren er nog liefhebbers aan het doorgeefschaken. Zie hieronder Pieter, Peter, Arjan en ons nieuwe lid Arnth van Tuinen aan de slag.

Niek 

6 opmerkingen:

  1. Weet niet wie het heeft geïntroduceerd maar Nimzowitsch repte er al over. Dus Donner kan het niet zijn geweest.

    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank Niek! Het gemis is wederzijds maar ik zal zeker nog wel eens mijn gezicht laten zien. gr.rr ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben er vrijdag 4 juli voor de Zomerschool.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De ene header is nog beter dan de andere. Wat een huisvlijt in het zomerreces!

    BeantwoordenVerwijderen