roterende banner

zaterdag 21 juni 2014

Peter Hoekstra prolongeert titel

Het was de avond van de 2e Peter-Peter. De 1e was door Peter H gewonnen en nu mocht hij met wit in de 2e partij. De heren begonnen nogal relaxt. Ze namen plaats in de tuinkamer, zodat ze snel buiten konden gaan roken. Tijdens de les van Ron gingen de schuifdeuren geen eens dicht, sterker nog Peter H kwam kijken bij de les en later ook nog uitgebreid bij de partij van Steve. De partij kwam langzaam op gang. Voor de eerste 11 zetten werd geloof ik de helft van de tijd opgebruikt. Rimme zei na een uur of twee: hebben ze nu nog niets geslagen? Eerst werden er twee pionnetjes geruild. Veel later pas 2 lopers. En toen begon de tijdnood en eigenlijk ook de partij. Sneller en sneller werd er gezet. Peter N stond op een gegeven moment volgens Peter H gewonnen, maar toen ik een tijd gekeken had kwam Peter H vooral na zwarts Tcf8 gewonnen te staan.
Maar de tijdnood werd nijpender en het ging nog sneller en sneller. Ik noteerde, maar kon het werkelijk niet meer bijhouden. Peter H stond 2 pionnen voor, maar Peter N scheen in deze fase de dame van Peter H te hebben kunnen pakken, maar hij zag het niet. Ik ook niet, want ik probeerde te noteren. Met nog ongeveer 2 seconden voor beiden op de klok, inmiddels stonden er nog een paard en pion of zoiets op het bord, bood Peter H remise aan, wat Peter N weigerde en vervolgens ging hij zelf door de klok. Peter H had nog 1 seconde over. Winst voor Peter H en daarmee zijn tweede ENPS titel, van harte gefeliciteerd, het lijkt me verdiend, behalve dan dat hij door de praktijken van VAE wel geholpen was.

Ondertussen had Ron een hele leuke les laten zien met 2 mooie partijen waarin we na een zet of 15 mochten kiezen tussen 3 plannen. Misschien wil Ron de stellingen doorsturen? Er was weer veel belangstelling. Daarna 8 partijen in het zomerschaakkampioenschap. Jan de F zou de uitslagen doorsturen. Volgende week zomerles van Peter Nitschke.

Pieter
Zomercompetitie: Partijen - Ranglijst

7 opmerkingen:

  1. Ik heb het stukje geschreven, maar omdat Niek leukere dingen aan het doen is, heb ik het zelf op de site gezet; dan mist natuurlijk de mogelijkheid van een bewerking of een controle door Niek en daardoor is mijn naam onder het stukje weggevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de bestanden van Jan, de foto's van Steve en je naam toegevoegd Pieter. Mooie foto Steve van de toeschouwers Victor en Har.

      Verwijderen
    2. Bedankt Niek, het is veel leuker met de foto's erbij.

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd Peter ! Jammer Peter ! Het is toch een beetje een vloek,die eeuwige tijdnood van Peter N ! Net als voor Erik en Jan.! Maar O,K een goed en sportief kampioen die Peter H (had een biertje moeten lusten ) Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je Bert, maar was je? Had graag nog een biertje met je gedronken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd Peter!
    En ik zie de partij tzt wel verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jan, Arjan en Rimme zijn de top 3 van de zomercompetitie! Het wordt nog dringen in het 1e volgend jaar. Ik hoorde wel veel discussie over de partij Steve-Jan, maar had niet meegekregen dat Jan had gewonnen.

    BeantwoordenVerwijderen