roterende banner

maandag 4 december 2023

VROEG SINTERKLAASKADOOTJE

Schreef ik zeer recent nog over het schaakdrama dat mij op Guernsey was overkomen, gelukkig sta ik ook wel eens aan de goede kant van zo’n drama, zoals afgelopen zaterdagmiddag.
Het toernooi Best of the West groep A, ronde 3 (waar ook aardig wat clubgenoten acte de présence geven).
Ik speelde tegen de jeugdige Jie-Ren Tjin a Lien (rating 1745).
Hij speelde tegen mijn 1. e4 de Zwarte Leeuw of misschien moet ik zeggen een poging daartoe, want op de 6 de zet beging hij een afgrijselijke blunder.
Na mijn antwoord heeft hij minstens 3 kwartier zitten nadenken. Ik heb wel een soort idee van wat er dan in je omgaat….😳😡😖 en dergelijke….
Ik hoefde niet lang na te denken na zijn 7 de zet en hij gaf gelijk op.
Het is mat in 3.
Het ging als volgt: 1.e4 d6 2.d4 Pd7 3. Pf3 e5 4.Pc3 h6 5.dxe5 dxe5 6.Lc4 Le7?? 7.Dd5 Pb6 8.Dxf7+ en zwart geeft op.
Hieronder de slotstelling:

Laat ik het maar op een vroeg sinterklaaskadootje houden dat ik in dank heb aanvaard.

Snel vergeten Jie-Ren, zou ik zeggen, denk dat ons allemaal wel eens zo’n bedrijfsongeval is overkomen….
Daan Poldermans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten