roterende banner

zondag 17 december 2023

ENPS 2 wijst concurrent OT 1 terug

Je weet dat er iets mis is als je eerstebordspeler pardoes een flesje bier uit zijn handen laat vallen, zodat het uiteenspat op de harde tegels van de keuken. En ja. Stefan Lehmann heeft zijn partij verloren en geeft luid uiting aan zijn verbijstering. Het is lang geleden dat ik zo snel en grondig van het bord ben gezet. Ik zag niets aankomen. Ik kon dit doen, ik kon dat doen – shit, mat in drie’.

Tegen Oosten Toren 1 waren we met een comfortabele voorsprong begonnen. Michiel en Mark hadden een week eerder in Diemen vooruitgespeeld en waren met anderhalve punt teruggekomen. Na het vroegtijdige ongeluk thuis aan het eerste bord was de stand weer gelijk. Gelukkig bleef het bij deze nederlaag. Steve Michel won regelmatig van OT-teamcaptain Hank Hoving. Bas Jonkers speelde naar eigen zeggen een beroerde partij, maar won toen zijn tegenstander even niet oplette. Kees Bakker kreeg een stormachtige koningsaanval over zich heen. Hij dacht de kansen te keren door lijnen op de witte koning te openen, maar oogstte een vijandelijke vrijpion op g6. Oei. Kees bezwoer het gevaar met een verrassende paardvork, die zijn tegenstander deed opgeven. Het zag er lang naar uit dat ook Dirk van der Meiden zijn tegenstander zou overspelen, maar een onnauwkeurigheid in het eindspel (ik hoorde Dirk zelf reppen van ‘een blunder’) leidde tot remise. Invaller Niek Verweij speelde de langste partij van de avond. Bij de stand 5-2 werd remise overeengekomen.

Zo heeft het tweede een belangrijke concurrent met 5½ - 2½ teruggewezen, de derde achtereenvolgende overwinning. De ontwikkelingen bieden alle kans op een mooie eindklassering, maar laten we niet vergeten dat ons slachtoffer uit de tweede ronde, De Raadsheer 1, uit is op wraak en de achtervolging heeft ingezet. De ploeg won zijn wedstrijd in de derde ronde tegen Amsterdam West 4 met 2 – 6.

Victor, 17-12-2023

5 opmerkingen:

  1. Gelukkig was het maar een leeg flesje ! Johan heeft de brokstukken aan elkaar gelijmd ( Bisonkit ) en zo ingeleverd ! Het was toch 15 cent ! En wie het kleine niet eert is het grote niet weert ! 😜🤣😂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Arme Johan ;-) misschien kostte die Bisonkit ook 15 cent? Het is trouwens niet die plaats in Limburg, maar 'weerd' ;) maar de bitterballen waren als vanouds heerlijk, zelfs als het niet helemaal duidelijk was of ze vegetarisch of vlees waren :)
      Boudewijn

      Verwijderen
  2. Ik denk dat het voor Oosten Toren mis ging doordat ze in de bitterballen van Bert niet ons geheime wapen herkenden. Ik weet niet of er iets bijzonders in zat. Zonder jou had ik het niet gered Bert! Dankjewel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja we hebben je gemist Bas ,daar in Weesp ! Voelde je je niet goed die vrijdag ? Goede beslissing dus om die soesa in Weesp te ontlopen ! Toch nog een heel gedoe om in Weesp te komen door al die werkzaamheden aan het spoor ! We zullen die laatste dag 22 december maar even feestelijk uitluiden dus weer bitterballen ,als de clubkas het maar kan dragen ,want Weesp kostte wel wat ! 😜🤪😄Zeg maar we doen het feestje omtrent de eerste en derde plaats in Weesp nog even dunnetje over !

      Verwijderen
  3. Er was niet alleen iets mis is met de eerstebordspeler, maar ook met de captain! Hij schreef: "hierbij een verslag van de wedstrijd van afgelopen vrijdag. Geheel uit mijn geheugen, want ik heb mijn blocnootje zoekgemaakt"
    Toch weer heel goed gedaan hoor Victor!

    BeantwoordenVerwijderen