roterende banner

dinsdag 2 mei 2017

Elolijst en Wilfred

Gisteren, 1 mei, is de Elolijst weer geupdate. De stijgers top tien ziet er zo uit.
                       Elo  Winst
1 Wilfred den Breejen 1677 108
2 Ailko van der Veen 1794 46
3 Martin Jones 1473 46
4 Robin Blenderman 1114 27
5 Eric van Rijkom 1807 26
6 Stefan Lehmann 1912 22
7 Bert Wijchgel 1872 18
8 Tom Korff de Gidts 1509 18
9 Marco Wielemaker 1747 16
10 Victor Bartman 1487 16
Als we deze lijst vergelijken met die van de vorige keer dan zien we Victor, Ailko, Tom KdG en Wilfred voor de tweede achtereenvolgende keer in de stijgers-top-10 staan. Lekker bezig mannen!

Wilfred is overigens een van de eerste nieuwe ENPSers vanuit Het Grasmat, hij is begin van het seizoen al lid geworden, speelde toen even een paar partijen, maar heeft daarna zijn gezicht niet meer laten zien op de interne. Maar nu is hij weer ff flink opgevallen met zijn stijging van 108 punten in 3 maanden. Hij deed dat trouwens wel eens vaker, dat snelle stijgen in korte sprintjes. En hij is nog nooit gedaald. Waar gaat dat stoppen?!

Verder leuk dat Stefan Lehmann weer een rating heeft die hem wat meer past. Hij staat weer boven de 1900, tussen onze zware jongens. Good (het is natuurlijk eigenlijk Bad) old Bert klopt ook weer bij hen aan de deur.

Niek

2 opmerkingen:

  1. Eindelijk weer :D

    Ik ging net eens kijken waar de relatief lage rating van onder 1900 vandaan kwam en zag dat er iets bij de verwerking van de knsb-rating voor Feb 2016 moet zijn mis gegaan. Daar werden sommige partijen van de SGA competitie ook nog eens aangerekend bij Hillegom Open, en als de resultaten niet goed zijn, daal je harder.
    Bovenop komt dat ik toen 122 ratingpunten verloor terwijl er -75 aan ratingverandering door de toernooien zou moeten zijn. Maar dat komt wellicht omdat ik een tijdje niet had gespeeld.
    Heb me er toen niet mee bezig gehouden, omdat ik toen naar Duitsland ging/daar al was. Is ook niet al te belangrijk, dan wordt je tenminste lichtjes onderschat.

    Dat zal in Duitsland niet het geval zijn, daar heb ik dit jaar goed gescoord voor het 1e (1 uit 2, TPR 2150) en 2e team (4 uit 5 gescoord, TPR 2125). En zal mijn rating ergens rond de 2020 uitkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk ook eens naar de lidnummers ,de hoogste is 8748179 (Michiel Smit) en de laagste ? 6032620 ene Bert W ook laag zijn Tom B 6377195 en Gery 6444625.Wat betekent dit? Hoe lager je nummer,hoe langer je lid bent van de SGA,ik een beetje van 1966 of zelfs eerder maar dat weet ik niet meer .

    BeantwoordenVerwijderen