roterende banner

maandag 22 mei 2017

Aran en Peter; ENPS-kampioenschap en ENPS-Cup

Aran won in twee dagen twee cruciale ENPS partijen. Vrijdag verdedigde hij zijn titel door van Peter Hoekstra te winnen. De hectische partij staat hieronder.

En de partij daaronder is Arans winst in de cup-finale. We moeten er nog even flink van nagenieten, van die historische prestatie. Ik schrijf dat trouwens zo vaak, historische prestatie, dat de lezers van dit blog er vast moe van worden. Maar het is echt zo. Het is toch ongelooflijk dat bijvoorbeeld Caïssa nooit meer kampioen wordt. terwijl die echt wel een meer dan behoorlijke kans heeft, en datzelfde geldt voor Amstel, VAS, West, Zukertort etc. etc.

Aran heeft trouwens een niet te onderschatten aandeel in onze bekersuccessen. Peter Hoekstra heeft zijn zondagmiddag opgeofferd voor een doorwrocht stukje statistisch uitzoekwerk. De resultaten vind je onder de partijen. Aran blijkt in de bekertoernooien 8,5 uit 9 te hebben gescoord. Ongelooflijk goed. Het aandeel van Peter zelf is ook al niet te onderschatten, met zijn 12,5 punt. (Ik hoop Peters cuppartij van donderdag ook nog te ontvangen!) Verder is het erg leuk de namen nog eens langs te lopen. In de top 10 staan vooral de usual suspects, alleen keek ik een beetje op van Ron Heeneman, die met 3 uit 3 dapper op de negende plaats staat!

Niek




Een stukje uit Peter's mail:
"Mijn bron is (..) de SGA website. Er kan misschien een foutje inzitten omdat ik hier thuis geen Excel heb en Google Spreadsheets me de zenuwen bezorgt. Ik heb dus het meeste handmatig uitgerekend. Dit zijn alle bekerwedstrijden vanaf 99-00 t/m dit jaar. Kennelijk zijn individuele uitslagen nooit bijgehouden in de periode hiervoor."
http://www.sgaschaken.nl/archief/archief-sga-cup/

5 opmerkingen:

  1. Dit keer maar 1 partij om het kampioenschap?

    'Vrijdag verdedigde hij zijn titel door van Peter Hoekstra te winnen'

    Of komt er nog een tweede partij waarin Peter wit heeft?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ja, formuleren, het is toch lastiger dan je denkt.
    Volgens mijn redenatie was verdedigen nog niet winnen.
    Er komt dus wel degelijk een tweede partij, Peter met wit. Wanneer dat is weten we nog niet, want Peter Hoekstra zit op dit ogenblik alweer in een vliegtuig, nieuwe avonturen tegemoet.
    Peter, Aran, wanneer je dit leest: is er al iets afgesproken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dus 4 weken summerschool en vervolgens een afsluitavond.
    Match om Bw cup lijkt in het water te lopen?
    Ik heb geen middelen om Tony te bereiken. Mocht iemand dat wel hebben dan willen we graag weten of hij nog komt.

    BeantwoordenVerwijderen