roterende banner

zaterdag 10 december 2016

Verslag ronde 14

Gisteravond was het erop of eronder voor de VAE. Een van de zwaargewichten (het schijnt dat hij van een jonge jenever houdt) van de vereniging werd opgeroepen om Pieter O. een halt toe te roepen. Erik speelde naar mijn inzicht een positionele goede partij. Nadat Pieter een isolanus had gekregen probeerde hij het tij nog te keren door Erik gunstig te stemmen door ook een wijntje te nemen, maar helaas was dit te laat.

De partij Nitschke-Poldermans was ook tot het laatst toe spannend en volgens mij had Daan lange tijd uitzicht op een remise. Het ongelijke lopereindspel speelde hij te passief waardoor zelfs dit eindspel wel eens verloren is. Tot overmaat van ramp ging hij ook nog door de vlag. Dat was dus een strop voor onze koploper in de Broadway Cup.

Naaste belager wist een puike partij tegen Bas te winnen. Toen ik even niet oplette stond Bas al een kwaliteit achter en was de rest wel toevertrouwd aan de techniek van Arjen. Deze dus ook weer terug aan de kop van de Broad Way competitie.

De partij van Boudewijn tegen Ron heb ik niet al teveel van gezien. Boudewijn of Ron moeten daar zelf maar eens een keertje over vertellen. Ditzelfde geldt voor de partij van Harry tegen Johan. Harry lijkt wel de laatste tijd in bloedvorm en verslaat de een na de ander en is nu ook weer gestegen in de BW. Theo Bakker weet ook steeds hoger in de BW te komen door 1 van de rivalen, net teruggekeerd uit Mexico, Robin Blendermand te verslaan. Volgens Robin was het nog goed om de pion op b7 te offeren. Ik persoonlijk hou er niet zo van om zonder duidelijke compensatie een pion in te leveren.

Albert de Roo werd verrast door de zet a5 en kon eigenlijk gelijk opgeven. Ron speelde het overigens v oortreffelijk uit waardoor de winst vrij snel binnen was. Van de partij Rekelhof tegen Wielemaker heb ik helaas ook niet zoveel gezien. Marco wist mij te vertellen dat hij wederom een dame had geofferd, deze keer wel in mindere stand, maar ik ben toch wel benieuwd.

Sanne Visser speelde na lange tijd weer eens een interne partij. Hij werd volgens mij even te overmoedig en mistte een venijnige combinatie van de voorzitter waarna hij gelijk kon opgeven. Chapeau Rimme! Jord won van Marcelo. De manier waarop weet ik niet maar Marcelo's tijdverbruik blijft een zorg. Als je ruim anderhalf uur de tijd krijgt om al je zetten te doen dan vind ik een verbruik van hooguit 8 minuten te weinig om een knappe partij te kunnen spelen. Helaas heb ik van Victor tegen Rob ook niet teveel gezien, maar het valt me op dat Rob er wel steeds beter in komt.
Stand Broadway Cup
1. Arjen Wiering 674,0 1614
2. Tony Slengard 644,0 1650
3. Daan Poldermands 608,0 1627
4. Theo Bakker 587,7 1659
5. Har Lesmeister 584,0 1548
6. Jeannot Tuynman 582,60 1677

Peter H

Geen opmerkingen:

Een reactie posten