roterende banner

zaterdag 24 december 2016

Mark Hecker rapidkampioen 2016/17

Kees (l) won de partij, Mark (r) het toernooi.
Eerst even over de foto van twee van de hoofdrolspelers. De mutsen doen vermoeden dat het koud was, maar het was lekker warm in de zaal. En anders dan je misschien zou denken was het niet slechts voor de foto, maar de rakkers hadden hun opmerkelijke hoofddeksels de hele avond op!

Dan het toernooi. Meestal wordt Kees Bakker rapidkampioen bij ENPS. Deze keer leek het anders te gaan toen Arnth van Tuinen de eerste avond als enige met 5 uit 5 afsloot, voor bijvoorbeeld Tom Bottema (3½ uit 5). De beide kanonnen Tom en Arnth lieten helaas verstek gaan gisteravond. De strijd om de eerste plaats werd nu uitgevochten door Mark, Peter N en Kees. Mark verloor van Kees, die weer van Peter verloor, en die weer van Mark. Zo verdeelden de jongens onderling de punten, maar Mark werd eerste omdat ie  tegen de rest het meeste (7½ uit 8) scoorde.

Het was overigens weer een absolute topavond. Dit is toch eigenlijk schaken op zijn leukst. Na afloop werden ook nog vele vluggermatches en -minicompetities gespeeld en er werd gedoorgeefschaakt. Ik hoop dat we op de volgende ledenvergadering de huidige opzet evalueren en weer snel teruggaan naar de gebruikelijke 3 rapidavonden ipv de 2 van dit seizoen.

Standen: Ranking - Kruistabel - Geschiedenis per speler
Niek

20 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens, Niek! Vond het ook een leuke avond die wmb smaakt naar meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet mee eens eerlijk gezegd (not on my watch dus jammer Niek!). 2 avonden is zat om een winnaar aan te wijzen. Bij een derde avond is de spanning eruit. Bovendien hadden we nu een vrij hoge bezettingsgraad. De 3e avond gebruiken we voor een ander toernooitje, namelijk het koppelsnelschaaktoernooi. Ik zat te denken aan 2 enkels en 1 dubbel per ronde. Ik zal met Bas nog even overleggen hoeveel ronden er dan haalbaar zijn.

    prettige feestdagen en tot in 2016
    greets from Moscow

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En na deze mooie rapid avond , zijn we ook benieuwd naar de jaarlijkse traditionele kerstpuzzel die Niek voor ons in petto heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei Johan, die heb ik niet! Eigenlijk bieden resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst natuurlijk :-) Maar een kerstpuzzel is toch wel altijd ontzettend leuk ..

      Voorstel: ieder lid post hieronder minstens 1 schaak- of ENPS-gerelateerde vraag. Hebben we toch nog een beetje kerstquiz 2016.

      Mijn vraag: de muts van Kees heeft wel vaker op dit weblog gefigureerd. Hoe vaak is Kees op schaakclub.blogspot.nl goed gemutst afgebeeld en wanneer voor het eerst?

      Verwijderen
    2. Kees is nooit goed gemutst,hij kan alleen maar domme vragen stellen aan schakers b.v of ze een rijbewijs hebben !..Een rijbewijs en schakers !..Schakers weten niet eens hoe een auto eruit ziet,IK weet wel dat ie nog een muts heeft een groene commando muts en een muts met mickey mouse er op ....O nee die is van zijn dochtertje.

      Verwijderen
  4. Mark kan het nog steeds, gefeliciteerd!

    En mijn vraag: hoeveel procent van de ENPS-ers heeft een rijbewijs en waarom zo weinig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar weet jij de antwoorden ook Pieter?!

      Op het eerste deel van je vraag schat ik toch nog zo'n 25 of misschien wel 30%

      en dan de reden, ik weet het niet, maar heb wel een paar ideeen, en het goede antwoord staat er vast tussen:
      a ze verloren hem in de plakhoek
      b het is te duur, ze hadden nog een contributieachterstand bij ENPS
      c een Amsterdammer fietst
      d beter voor het milieu
      e hij ligt bij de politie wegens drankmisbruik
      f ze mochten niet afrijden, wegens de beroemde levensgevaarlijke schakersmotoriek
      g om Shell te boycotten

      Verwijderen
    2. Met zo,n Turkenmuts van Kees op word je gegarandeerd aan gehouden achter het stuur.Etnisch profileren noemen ze dat .

      Verwijderen
    3. Ik heb wel een rijbewijs maar mijn werkgever stelt mij ook een OV-vrij kaart ter beschikking, dus ik heb zelf geen auto.
      Ik huur alleen als ik 's zomers ga kamperen een stationwagen en hang dan een kleine 4 weken de 'patser' uit.
      Overigens was mijn favoriete muts die van mijn ex-vriendin, maar ja, die is ex dus de muts ook. Of is dat te ordinair?
      Ach op de valreep van het oudejaar met 010 op nummer 1...

      Verwijderen
  5. Ik weet het antwoord niet, maar wel dat het autobezit ook bijzonder laag is, want ik heb wel eens mijn auto uitgeleend voor een uitwedstrijd. Peter H was de chauffeur en heeft het er goed afgebracht. En erelid Post heeft al meerdere malen naar Uithoorn en Almere gereden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een auto heb je nodig als je nog jonge kinderen hebt,zoals Niek,Kees,Pieter en Mark .En niet in een drukke buurt woont .Ik kon verleden jaar een auto krijgen ( gratis)maar heb feestelijk bedankt ,rij al 20 jaar niet meer.Ik heb nu gratis O.V.ideaal

      Verwijderen
    2. Het hebben van een auto is natuurlijk ook meer iets voor de ' Nouveau Riche" :)

      ps: geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ooit bij BW in te stappen!

      Verwijderen
    3. Beste Peter weet je wat een auto kost ? Zal het opsommen .Wegenbelasting ,Verzekering,Parkeren ,benzine en auto-onderhoud + boetes en allerlei onvoorziene kosten,Parkeer en benzine tarieven zijn in Nederland het hoogste van Europa .Dus als je "Nouveau Riche " bent ben je met auto snel alleen maar "Nouveau" De echte nieuwe rijken gaan met de fiets.Verder ENPS heeft 2 x rij-instructeurs in zijn gelederen .Wie ? Tony S en ja wel BW .

      Verwijderen
  6. wauw, wat ben ik zuinig op mijn muts, hij ziet er nog bijna net zo mooi uit als toen....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het begint allemaal met een goede muts en een oliebol van een huilende oliebollenbakker, een goed uiteinde allemaal, op naar het kampioenschap. Cheers!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb wel een rijbewijs maar mijn werkgever stelt mij ook een OV-vrij kaart ter beschikking, dus ik heb zelf geen auto.
      Ik huur alleen als ik 's zomers ga kamperen een stationwagen en hang dan een kleine 4 weken de 'patser' uit.
      Overigens was mijn favoriete muts die van mijn ex-vriendin, maar ja, die is ex dus de muts ook. Of is dat te ordinair?
      Ach op de valreep van het oudejaar met 010 op nummer 1...

      Verwijderen
  8. Allemaal de allerbeste wensen voor een glorieus nieuw ENPS - jaar! Ik heb er zin in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Selamat Tahun Baru ,het kan best een (heel)goed jaar worden voor ENPS

      Verwijderen
  9. Allen de beste wensen en hopelijk tot a.s. Vrijdag om het nieuwe jaar met een prachtig koppeltoernooi te openen. Komt Allen!

    BeantwoordenVerwijderen