roterende banner

dinsdag 13 december 2016

Het eerste wint van Fischer Z 2


De mooie zaal van café Batavia. Op de foto de succesvolle eerste vijf borden: ze scoorden 4½ punt. Tom, bord 4, was weer eens meer dan een half uur te laat.

Fischer Z was niet met hun sterkste team opgekomen.
Ze hadden 3 van hun 4 beschikbare 1900 spelers thuisgelaten:


We staan weer tweede. Maar de achterstand op Amstel is nog groot, liefst 3½ bordpunt.


Er was een enorme belangstelling van fans. Half SOPSWEPS was komen kijken en er waren een boel ENPSers (schakers en bridgers), die olv Ronald Post eerst de Amsterdam-Light-Festival route hadden gewandeld. Vanuit café batavia heb ik de groep op de foto gezet:
In de spiegeling in het raam kun je de op de vorige foto ontbrekende Tom zien.

Onze volgende wedstrijd is op vrijdag 10 februari, thuis tegen Oosten Toren.
Niek

8 opmerkingen:

  1. Bravo! Het wordt vast vreselijk spannend dit jaar. Ik kijk er naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfff....
    Ja, ik was weer eens meer dan een half uur te laat. Nou en? Heel lullig, hoor!
    Niek Verweij verloor weer eens kansloos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Te laat komen is niet erg ! Te laat komen en stomdronken zijn is het ergst,volgens mij komt Bottema alleen te laat maar die N.G.R van E 4 fileer ik volgende keer !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. stond +5 op de teller, ongelofelijk dat ik de weg naar winst niet wist te vinden. ik was er zuur van gisteren, nu gaat het wel weer een beetje..... wat is schaken toch metaal zwaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kees, ik voel met je mee. Ik ging afgelopen zondag in de 3de ronde van het Kattenburger Open door mijn vlag in een gewonnen stelling tegen Ron Flohr, met 1924 meer dan 300 Elopuntjes meer dan ondergetekende...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En toen was het opeens mat! Maar na 23 Kg2 Pd2 24 Th1 is Aran er nog lang niet, als hij al beter staat. Eigenlijk wel een anticlimax voor de partij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, helemaal geen anticlimax! Fantastich potje. ondanks de fouten, juist goed, ik vind dit soort korte potjes waarin van alles gebeurt het leukste voor op het blog!

      Verwijderen