roterende banner

woensdag 26 oktober 2016

Eerste rapidavond

Het was opvallend druk voor een rapidavond. Het eerste dat mij te binnen schoot was de discussie op de ledenvergadering. Terug van drie naar twee rapidavonden omdat het minder gewaardeerd zou zijn....?? gelukkig bedacht ik mij dat het ook zo druk kon zijn vanwege het feit dat er nu maar twee avonden zijn. Maar goed,.... 26 spelers is naar alle waarschijnlijkheid een record. Extra leuk was dat spelers die minder spelen of kunnen spelen erbij waren, zoals Tony, Marcello, Chiel en Arnth. Deze laatste had zijn krachten gespaard en sloeg ongenadig hard toe met 5 uit 5. Arnth gaat dus aan de leiding en een donker deel in mij hoopt dat hij de tweede avond helaas verhinderd is. Niet echt natuurlijk, maar toch even gezegd. Ik sta verdienstelijk tweede met 4 uit 5. Tom was duidelijk te sterk voor mij, maar hij verloor van Arnth en speelde remise, dus dat is de derde plaats.

Overigens kan je je afvragen waarom er nog stand op de site is gepubliceerd, maar dat komt dat de computer op hol was geslagen en een bestand vol Chinese tekens had uitgespuugd. Het zag er op zich vrolijk uit, maar we hebben er natuurlijk niet zoveel aan. (zou het een chinese hacker geweest zijn?)

Anyway een gezellige avond, die werd afgesloten met een drie op een rij doorgeefschaakmatch, voor mij het teken dat het goed gaat met ons clubie. Op 23 december is de tweede ronde, see you there!

Forza ENPS
Kees


Uitslagen: ronde 1 / ronde 2 / ronde 3 / ronde 4 / ronde 5
Standen: Ranking - Kruistabel

5 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor het verslag Kees!

    Ik was vanavond in het clubgebouw, samen met Bas, en we hebben de bestanden van de laptop gehaald, en ze staan dus bij je verslag.

    Over de populariteit van rapid, ik vind het erg leuk, en was verbaasd op de algemene leden vergadering, ik had nog nooit gehoord van clubgenoten dat ze het niet leuk zouden vinden. Weet iemand nog waarop dat idee was gebaseerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij herinner je de ledenvergadering niet goed Niek.
    Wij als bestuur hebben geopperd om de bezettingsgraad te verhogen door ipv 3 avonden, 2 avonden te spelen. Dit zou minder afzeggingen/niet op komen dagen in de hand werken. Volgens mij gezien de 26 deelnemers is dit aardig gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het was niet mijn bedoeling de discussie weer op te rakelen, maar in een uitvraag onder een a-selecte steekproef van ENPS leden bleek dat de meeste leden het liefst een normale partij spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gisteren heeft E5 een nette overwinning 5,5-2,5 gehaald tegen ESPION 3. Netjes mensen. Als E2 ook 2 punten pakt vanavond.... hebben alle teams een keer gewonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. was echt in de veronderstelling dat ik 4,5 punten uit 5 had? maar nog meer streepjes in de keuken dus kan me vergissen.
    Mark

    BeantwoordenVerwijderen