roterende banner

donderdag 29 september 2016

DGT: Drog, Gesjoemel en Teleurstelling?

Het was me het weekje wel weer. Heel veel tijd heb ik nooit over, maar als het moet elke avond toch wel één of twee uurtjes. Die waren afgelopen week goed gevuld. Hieronder een dagboekje.

24 sept, zaterdagmorgen
Kees komt het e-board en de clublaptop brengen. Wat zijn we blij! Kees heeft van Schaak en Go winkel Het Paard een eigengemaakt printje meegekregen, want: "Met de bijgeleverde handleiding kom je er niet uit. En ook de software van de CD is verouderd. Die moet je van de DGT-website downloaden"

24 sept, zaterdagavond
De clublaptop blijkt geen BlueTooth (BT) te hebben. Geen nood, dan gebruiken we het bijgeleverde USB kabeltje. Maar ik krijg het bord en de laptop hoegenaamd niet verbonden via USB.

25 sept, zondagagavond
Ik probeer eea op mijn eigen laptop (die wel BT heeft) en het lukt! Met USB overigens weer niet, maar met BT, draadloos dus, worden de zetten van het bord getoond op het scherm! Ahhh... lekker!

26 sept, maandagagavond
Ik probeer (op eigen laptop) met de software die ik gebruik uit te zoeken hoe de live zetten naar het internet gestuurd moeten worden. Het lukt me maar niet!! Shit shit shit.

27 sept, dinsdagagavond
Deze avond nam ik me voor er even echt voor te gaan zitten. Nu ga ik het zeker klaarspelen, en als ik dat dan toch ga doen, dan beter maar gelijk goed; op onze eigen clublaptop dus. Ik had die middag speciaal daarvoor een z.g. BT-dongel aangeschaft, een apparaatje waarmee de laptop toch BT heeft. Bord en laptop connecten nu! Maar -oh horror- internet upload lukt van geen kant! Dus aan het einde van de avond teleurgesteld een mailtje aan de technische support van DGT gestuurd.

28 sept, woensdagagavond
Zowaar een heel aardig mailtje terug gekregen van DGT. "Je ben een heel eind op de goede weg maar om te publiceren heeft LiveChess een FTP server nodig. Deze moet je separaat voorbereiden en valt buiten de scope van LiveChess, omdat iedereen dit op zijn eigen manier programmeert in zijn website." begon die mail. Dus weer aan de slag, vol goede moed. Server en FTP heb ik. Maar weer zonder succes!! Deze keer een viertal mailtjes gestuurd, verduidelijkt met verschillende screendumpjes.

29 sept, donderdagochtend
Ik moest voor mijn werk pas om 11 uur ergens op locatie zijn, dus thuis nog even fijn 2 uurtjes voor het DGT-bord over, de vriendelijke DGT man had alweer allemaal antwoorden en tips gestuurd. Maar het lukte steeds niet. Weer heen en weer gemaild en .... heel wonderlijk was de e-mail waarmee de DGT-man besloot. Dit is 'm:

Hè?! Nu is LiveChess plotseling niet meer geschikt voor ons bord? Met Chessbase kun je tegen elkaar of de computer spelen en USB kreeg ik in eerste instantie al niet verbonden.
Waarop ik dus antwoordde (met een foto van een stukje verpakking van het bord):
En tot op heden is deze mail onbeantwoord gebleven..

29 sept, donderdagagavond
Nu zit ik dit blogje te typen, om de verwachting die afgelopen weken door alle blogactiviteit tot onvoorstelbare proporties is opgestuwd, weer terug te brengen tot het niveau van voor 9 sept, voor het moment dat Kees zijn plannetje met het e-board lanceerde.

Hoe nu verder... ?  Meer over het genoemde 'LiveChess 2' staat op digitalgametechnology.com  Daar moeten we dus op wachten, tot November (op zich ook weer niet zo gek ver weg). Ondertussen gaat Kees een boze brief schrijven aan de directie van DGT.

Niek

4 opmerkingen:

  1. tranen biggelen over mijn wangen, wat een verdriet, het had zo mooi kunnen zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een tegenvaller, nog wel zo'n gerenommeerde firma!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel vreemd. We zijn zeker niet de eerste club die live partijen verzorgt. Hoe hebben zij dit dan wel voor elkaar gekregen? Hebben wij dan het verkeerde bord gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen