roterende banner

zondag 7 februari 2016

Drie (!) mooie partijen uit ENPS1-VAS2

... en Stefan heeft ook een partij opgestuurd, maar die krijg ik niet in het viewertje. Er komen steeds errors. Op zoveel vuurwerk had de programmeur van KnightVision natuurlijk niet gerekend. Hier alvast de zetten, maar Stefan heeft eea zeer uitgebreid geanalyseerd, dus ik probeer later vanavond opnieuw. Ik kopieer alvast één stukje uit het commentaar: "belangrijk punt voor het team. Maar de partij zal ik zo gauw niet vergeten vanwege de mooie zet: 29. Te1!!"

UPDATE 22:30 uur:
Nou het is me niet gelukt, maar voor de liefhebber: hier staat het PGN-bestand met commentaar.
En ik kreeg vanavond ook nog de partij van Steve in de mailbus:

Niek

4 opmerkingen:

  1. 2 spectaculaire partijen inderdaad. Als ik geweten had dat beiden zouden winnen had ik ogenblikkelijk remise afgedwongen door zetherhaling, maar toen ik Bij Stefan en Tom keek, zag ik bij Tom een mindere stelling en Stefan stond volgens mij verloren in de fase dat hij het paard offerde. Wel nog netjes dat hij het toren eindspel wint want volgens mij is dat bij goed spel van zwart simpelweg remise. Ik zelf had weer eens last van schaakblindheid en gaf zomaar een stuk weg :( Helaas volgend seizoen beter. De partij van Steve leek me de interantste en meest correcte winst van de avond en ook die van Peter N leek me correct en keurig gespeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Steve, dank voor het delen, heel instructief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Stefan 's partij kunnen we wel gebruiken bij de "eindspel club".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen