roterende banner

zondag 9 maart 2014

Diversen zondagmiddag

Mijn tegenstander Michiel Harmsen (Amstelveen) heeft afgelopen vrijdag op een mooie manier gewonnen, hier is de stelling, wit is aan zet en wint:
     Wit (hij): Ke3,Ld1,Pb6, b2,c4,d5,g3,h3
     Zwart (ik): Ke5, Le8,Pe4, a6,a4, c5,d6,f5,h7

Mijn laatste zet was 38...Pf6-e4?? De enige zet in de partij die ik oppervlakkig speelde wordt natuurlijk meteen afgestraft! Ik dacht tijdens de partij dat ik veel beter stond maar de stelling was eigenlijk gelijk. Gelukkig heeft mijn blunder niet te veel consequenties gehad voor de team.

Groet, Steve


Heren van het vierde, bedankt voor het prachtige cadeau. Arend is er blij mee. Het heeft zijn interesse voor het schaken ook aangewakkerd. Hij begint nu de ochtend steevast met wat lichte lectuur, zoals deze schaakinformator.
Groeten, Arjan

8 opmerkingen:

  1. 39. Lh5 en uit. Vreselijk zo'n ontwaken Steve. Gelukkig komt voor ons allen the big sleep, waaruit geen ontwaken zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeetje Ruud niet zo depri hoor. Ik ben blij dat ik leef! Zeker als ik Arend zie en zeker na zo'n mooie dag als vandaag!

      Verwijderen
    2. Tja, Ruud, op de keper beschouwd is de gedachte dat na de dood geen ontwaken volgt net zozeer een aanname als de gedachte dat het wel zo zal zijn.
      Misschien helpt deze opmerking je bij het wentelen in zelfbeklag. Geluk ermee!

      Verwijderen
  2. Lb5 cxb5 axb5 geeft geen vecht kansen meer?
    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas niet, een stuk is een stuk. Ik speelde nog een paar zetten: 39.Lh5 f4+ 40.gxf4+ Kf5 41.Lxe8 Pc3 (last chance saloon! 42.bxc3?? a3 en ik haal een dame. Wel goedkoop, het had misschien gewerkt in tijdnood, maar mijn tegenstander trapte er niet in!) 42.Lxa4 1-0

      Steve

      Verwijderen
  3. Nee Kees, want na de zetten die jij geeft is wit aan zet en speelt Pd7 mat.
    Daarom ook kon 39...Lh5: niet. Wegens Pd7 mat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na 39.Lh5 Lb5 40.cxb5 staat de pion op d5 niet meer gedekt, dus mat is het niet meer maar met een stuk minder is het sowieso uit.

      Steve

      Verwijderen
  4. Wat een droppie die Arend ! Hollands welvaren ! Jammer dat ze het rompertje omgeruild hebben voor een shirt,want ik heb echt een rompertje bij de drukker afgegeven maar na ophalen niet echt gecontroleerd,enfin ga er morgen naar toe met deze foto ja laten ze hun schoonmoeder maar in de maling nemen ! gr aan Arend en zijn moeder Bert Oh ja Steve wat een vreselijke dreun Lh5 !!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen