roterende banner

zaterdag 22 december 2007

Klaas periodekampioen


Nestor Klaas won na een uurtje spelen van ENPS1-speler Mark Hecker, de op een na jongste ENPS-er. Zodoende is Klaas Mastenbroek, 87½ jaar oud, periodekampioen geworden met een bijna-100% score. De hoogbejaarde won alles en speelde slechts één enkel keertje remise. Dat was tegen Kees Bakker, die in die partij nota bene ook nog eens lang verloren heeft gestaan.

De stand krijg ik maandag van Bas, dus ik noem nu de overige uitslagen. Er waren in totaal 7 partijen. Bas won van Rahmat, dus hij zal wel tweede blijven in de eindstand. Heel goed van Bas, hij plaatst zich hiermee voor het eerste team in het volgende seizoen. Dirk, eigenlijk heet hij Dick, won van Leo. Ik won van André, hij had in de opening een mooie combinatie die hij niet zag, en blunderde in het middenspel.

Toen ik wegging waren er nog drie partijen bezig, Theo Bakker tegen Albert de Roo, Duck tegen Jan Velde, en Tony tegen Martin. Tony speelde weer karakteristiek: hij kwam te laat, stalde zijn halve liters uit, verloor een toren, kreeg toch wat tegenspel en had plotseling in het middenspel een knoepert van een combinatie waarna hij gewonnen stond. Maar ook hij speelde daarna niet optimaal, toen ik wegging zag ik geen duidelijke winnaar... het zal mij benieuwen.



Duck ging dacht ik verliezen van Jan, maar dat zag er heel lang niet naar uit. Wat is die Duck eigenlijk een goede speler. Met zijn bijzondere stijl (niet rocheren, alle pionnen aaneengesloten opspelen, paarden bij elkaar in buurt en vaak aan de rand) stond hij volgens mij lange tijd hartstikke gewonnen, in elk geval een pion voor!

Niek Verweij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten