roterende banner

woensdag 12 december 2007

Matchwinnaar Dirk

ENPS3 won gisteren met 4½-3½ van Pion2. Ik doe er later nog wel wat uitgebreider verslag van, maar ik moet er nu toch alvast iets over zeggen. We hebben gewonnen maar er was natuurlijk toch weer sprake van een klein drama. Het was 3½-2½ in ons voordeel met nog twee partijen te gaan, die van Johan van der Maas en Dirk de Graaff. Beide stonden gewonnen. Johan zelfs heel erg gewonnen, en Dirk eigenlijk ook. Maarja, toch die 3½ punt he, zolang die op het scorebord staat is er geen winst. Johan wist zijn drie verbonden vrijpionnen kwijt te raken en mocht geen gekke dingen meer doen, want iedere winstpoging zou tot verlies leiden. Ik zei hem 3 keer dat hij remise mocht aanbieden maar hij deed het pas toen ik hem zei dat het moest... 4-3 dus. Als Dirk nou remise aannam was de winst binnen. Maar inmiddels stond de arme man wel héél goed. Gehard door vele mirakuleuze tegenslagen was ik onverbiddelijk: teambelang eerst. Zo moest Dirk zijn overweldigende stelling laten voor wat het was ...

Maar Dirk, jongen, ik ben trots op je, jij hebt de eerste winst voor ENPS3 van dit jaar op het droge getrokken.

Overige uitslagen:

1 Marco Wielemaker
1 Peter Kersten
1 Theo Bakker
½ Johan v/d Maas
½ Martin Rekelhof
0 Theo Hendriks
½ Dirk de Graaff
0 Sander Schoonderwoerd

Niek

2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd jongens!

    Wel jammer voor Dirk. Weinig tijd zeker?
    Hoe vaak heb je je stelling al winnend uitgespeeld?

    Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klasse, E3 is back in business. Ik voel mee met Dirk, teamschaken is niet altijd goed voor je rating, maar wel een extra plusje voor de externe kanjer.

    Cheers,
    Kees

    BeantwoordenVerwijderen