roterende banner

donderdag 22 november 2018

Nalatenschap Rene Nooteboom

Ons begin dit jaar overleden lid Rene Nooteboom heeft ons zijn schaakboeken nagelaten. Er was hem veel aan gelegen dat zijn clubgenoten er plezier van zouden hebben. We nemen de boeken in ontvangst op vrijdag 30 november om half acht. Zijn weduwe Margret Seebacher komt ze dan overhandigen. Alle leden van ENPS kunnen een keus maken, voorlopig met een maximum van twee boeken per persoon.
Victor

PS:
Rene was een fanatiek schaker, schaakboekenverzamelaar en schaakstudent. Hij had al eerder schaakboeken weggegeven op een ENPS-avond, en ik heb zodoende een paar er van in mijn kast staan. Hij plastificeerde zijn boeken, en schreef notities tussen het drukwerk door. Die notities verraden hoe groot zijn passie was. Hieronder een scan van de mooiste pagina die ik in mijn bezit heb. Een kunstwerk! Printen en aan de muur hangen zou ik zeggen :-)
Niek

 

3 opmerkingen:

  1. Grobo=(vaak)'Paarden-parade!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeten wij als club ENPS niet een bloemstukje overhandigen aan Mw Margret Nooteboom-Seebacher .?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bert, ik pink 'n traan uit m'n linker ooghoek weg van ontroering, dat zo'n botte hond zulke galante opvattingen heeft...
    Nee hoor, alle gekheid op 'n stokkie, goed idee, helemaal eens!!

    BeantwoordenVerwijderen