roterende banner

zaterdag 22 oktober 2022

Kees - Ardin

De laatste keren was het steeds ardin - kees geweest. We konden allebei ons niet herinneren dat we eerder met deze kleuren tegenover elkaar hadden gezeten. Gelukkig is de database geduldig en we hebben idd 1x eerder een kees - ardin gehad. (het werd remise)

Voor deze partij zijn de eerste 14 zetten eerder gespeeld, mijn computer geeft mijn 15. Dd2 als nieuwtje. Het is blijkt niet zo'n sterke zet. Ik had gedacht om na 15. ... e4 16. Pg5 te spelen. Maar dat blijkt niet te kunnen na e3 en f4. De beste voortzetting was 15. c4 maar zo'n zet durf ik niet te spelen.
Overigens is mijn volgende zet 16. Pe1 pas echt een blunder. In de analyse vonden we het niet eens zo slecht, maar de computer spuugt erop.

Een ander interessant moment is 24. Td2. Geen slechte zet, maar ik heb hier lang nagedacht over een geforceerde winst en kon hem niet vinden, 24. Lxe6 in combinatie met b5 blijkt de oplossing. De zwarte stelling valt muy rapido uit elkaar.
cheers, Kees

Geen opmerkingen:

Een reactie posten