roterende banner

maandag 25 oktober 2021

Ronde acht interne (deel II)

Uitslagen    /   Kruistabel    /     Stand

Steve stuurde nog allemaal leuks:

Ik won met geluk tegen Arjen, hier is de partij: https://lichess.org/JNbOn6yb

Ik dacht dat ik het klassieke Griekse offer (Lxh7) had maar het klopte niet! Er stond namelijk geen witte pion op e5 waardoor de zwarte koning via f6 kon ontsnappen!
Volgens de engine is de stelling gelijk maar het is echt moeilijk voor wit om een plan te vinden, terwijl zwart zijn stukken heel snel kan activeren. In mijn database scoort wit heel slecht hier.
Vandaar dat ik voor het roekeloze 17.g4 en 18.0-0 ging. Ik wilde het initiatief behouden en Arjen in tijdnood krijgen, wat gelukkig lukte.
Had Arjen 18...e5 gespeeld was het meteen uit maar hij wilde de dames ruilen. Ik moest vervolgens 10 zetten lijden voordat ik het licht weer zag toen Arjen de mist inging in het eindspel: Hij zette zijn koning op de verkeerde kant van het bord en gaf zijn loperpaar weg waardoor mijn vrije d-pion eindelijk zijn kans kreeg om te promoveren.

En nog meer foto's (klik voor de vergrotingen):
Kees tegen Pieter Fritschy
Ardin Bosboom - Ron Heeneman (B) 1-0
Dick Lagrand (C) - Bart Klein
Obbink (op de rug gezien) 1-0
Roeland kijkt toe
Martin Hulsing (C) - Robin Blenderman (C) 1-0

Geen opmerkingen:

Een reactie posten