roterende banner

vrijdag 15 oktober 2021

Zevende ronde interne

Uitslagen    /   Kruistabel    /     Stand

(Donkerdere foto's dan anders! Steve experimenteert met een filter)

Lijstaanvoerder Peter N wint in kraakheldere stijl een mooie partij van kampioen Ardin:

 
(de laatse 2 zetten zijn niet gespeeld in de partij. de laatste zet was Df5x en toen gaf Ardin op)

Mark Hecker (rechts) - Kees Bakker

Kees schrijft: Gisteren speelde ik tegen Mark. De partij gaat zonder materiaalwinst naar plus 2, op zet 19 had ik beter verder kunnen gaat met Tab8. Mark noemde deze zet na afloop bijna meteen. Na het gepruts met de lichte stukken laat ik de voorsprong verzanden in een remise-achting eindspel. Daar overspeelt Mark zijn hand met g4 waarna het vreemd genoeg al direct fout lijkt te zijn.
https://lichess.org/Cvg7o6dF

Rechtsachter, op de rug: Roeland. Hij speelde remise tegen Albert en gaf me zijn partij.

Bert was terug op zijn oude vertrouwde post aan de keukentafel en vertelde aan alle passerende leden hoe de wereld in elkaar zit.

Ik had (trots) mijn nieuwe schaak T-shirt van TNO aan, en Kees liet er geen gras over groeien. Hij heeft onmiddellijk vandaag met zijn dochter de winkel op de Zeedijk bezocht. Ik ben benieuwd naar hun oogst. 

Linksvoor en rechtsachter: mrs. and mr. Hernandez


8 opmerkingen:

  1. de laatse 2 zetten zijn niet gespeeld in de partij. de laatste zet was Df5x en toen gaf Ardin op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ik vertelde helemaal niet aan alle leden hoe de Wereld in elkaar zit ,weet er zelf geen nasi-bal van ! Nee Bas, Maarten en ik bespraken de kansen van Daan Poldermans om de Marathon van Amsterdam te winnen ,helaas Daan moest een Ethiopier en Somalier voor laten gaan ,jammer jammer Die Johan v/d M deed ook mee ,en werd 4e achter Daan ! Volgend jaar beter boys !🤣😂😜

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je zo naar de foto's kijkt merk je toch dat er nu al fors wordt bezuinigd op elektriciteit vanwege de stijgende energieprijzen.

    Martin R.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cultuurbarbaar! Ik was vrijdag geïnspireerd door de Studio Harcourt.

      Verwijderen
  4. Hahaha en ook nog de Hippo spelen. Ik daal nog verder in je achting :-).

    Martin R.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Niek : Die Roger Labruyere of zo is nu 14 jaar met een elo van 2003 ,hij versloeg in Hoogeveen 2 sterke spelers w.o Elwin Osterwald ( 2130) Dus dat kleine onderdeurtje kan wel degelijk schaken ,toen tegen mij was hij misschien 10 jaar ,ja tienjarigen heb ik geen medelijden mee ! 😎

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Roger Labruyère, ja precies. Ik weet nog als de dag van gister die ontmoeting tussen jullie. Roger bleef maar je vriendelijk aangeboden biertjes weigeren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja klopt die etter ! Maar die Cola voor 2/3 gevuld met jonge jenever nam hij wel aan ! 😜😎😁🤣

      Verwijderen