roterende banner

vrijdag 19 juni 2020

Peter Nitschke wint voor de 2e keer op rij

Peter won het toernooi van vanavond en van vorige week. Vanavond speelden we al weer onze tiende online snelschaakavond. Tijd voor een overzichtje:
Peter dus twee keer in de lijst, net als Kees. Het aantal deelnemers (#) neemt af in de loop van de tijd, maar dat komt ook door de andere online ENPS interne competitie op hetzelfde moment (ik kijk al weer uit naar het verslag van Bas).

We speelden deze 10e ronde voor het eerst zonder increment. Was dat perongeluk of was het een bewuste keuze? Ik vind het met increment in elk geval leuker. Ik kwam er weliswaar pas in het laatste potje achter, en ik heb er gelukkig geen nadeel van ondervonden. Ik speelde als vanouds op de ENPS avond buitengewoon slecht en verloor een paar keer razend snel of won onverdiend. Het leuke is wel dat je als je snel klaar bent kunt genieten van een overzicht van alle partijen - wat zit dat LiChess toch goed in elkaar!

Niek

PS, met name voor Daan, er is geen aankondiging, want die is steeds hetzelfde. Ga naar lichess.org/team/enps en schrijf je in, je ziet het vanzelf.

3 opmerkingen:

  1. Ik wist niet dat dit ook vanavond was, ik heb ook geen aankondiging gezien gezien (ligt misschien aan mij, waar vind ik die info?).
    Inmiddels ben ik na mijn chagrijnige opmerking van een tijdje terug wel een beetje gedraaid en is deze manier van schaken - we kunnen niet anders - de enige oplossing.
    Ik doe nu zelf mee met de zomercompetitie en heb in een zoals gebruikelijk wederzijds foutenfestival van good old Victor gewonnen...
    Maar de zomercompetitie loopt dus parallel aan het snelschaken?
    Is het niet mogelijk om het zo in te richten dat je allebei kunt doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OK, dankjewel Niek, maar het gaat dus niet samen, de zomercompetitie en het snelschaken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat er zonder increment gespeeld werd, omdat vorige keer de tijd dat er op elkaar gewacht moest worden tussen de rondes wat kon oplopen. Bij het Zwitsers beginnen alle partijen tegelijkertijd, terwijl je bij de Arena constant opnieuw gepaard wordt aan een beschikbare speler.

    BeantwoordenVerwijderen