roterende banner

zaterdag 1 december 2018

Ronde 12

Kees Bakker - Mark Hecker 0-1
Peter Nitschke - Arjen Wiering (B) 1-0
Tom Bottema - Boudewijn van Beckhoven ½-½

Uitslagen   -   Stand    -   kruistabel



Jildo was vanavond voor achten heel secuur pionnen aan het sorteren. Week na week pakt hij een ander kleur/stuk aan om zodoende zo goed en zo kwaad als het gaat gelijkvormige sets te krijgen. Noeste arbeid. Waarvoor veel respect!

Ik was vergeten een foto er van te maken maar de boeken van René Nooteboom waren, ook voor achten, door zijn weduwe naar de club gebracht. Elk lid mocht twee boeken uitzoeken. Er zaten vele bijzondere exemplaren tussen, en ook voldoende gevarieerd, zodat iedereen erg gelukkig was met de gift. René, vanuit de eeuwige jachtvelden, en Margret: heel erg bedankt.

Niek

7 opmerkingen:

  1. weleens iemand gehoord van GM Simon Williams geb 1979 elo 2465? Nou ik in ieder geval niet maar nu heb ik een boek van hem Play the Classical Dutch met een voorwoord van Williams aan Rene Nooteboom ,ik was een van de laatsten om een boek te bemachtigen maar dit is toch een pareltje ,dankzij het voorwoord van de auteur en de vele aantekeningen van Rene ,ben er heel blij mee en ben al fanatiek begonnen met studeren ,want ik weet bijna niks van het Hollands ,volgens Williams het beste antwoord op d4 .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jahoor Bert, hij is vrij bekend, Google maar Ginger Chess.
    Ik heb dat boekje ook gehad, het is wel leuk alleen de varianten kloppen niet , ik heb hem weggegooid ;) Williams heeft inmiddels een andere boek over het hollands geschreven : "The killer dutch". Die klopt wel tot nu toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja november 2010 ,schreef Williams in dat boek "'Hi Rene thank you for purchasing ""The Killer Dutch and The Killer French -part 2 .these openings have served me well and i hope that they can do the same for you !ondertekend Simon Williams .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Simon Williams is enorme held. Hij deed een keer mee aan Batavia. Dat werd een zware week voor mij terwijl ik toch best wel wat gewend ben. En we hadden ook nog precies dezelfde hobbies!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Effe zo een boodschap aan Dick Lagrand ( Heb je e-mail niet) Als Margret het ijzeren bakje met tekst ENPS bedankt Rene en Margret op het graf wil plaatsen ( goed idee) wil ik het bakje wel prepareren voor het barre buitenklimaat dus Orchideen en bloembol er uit en winterplanten erin en tekst watervast maken ,wel even een werk maar doe het graag ,stel het maar voor ik doe het met alle plezier .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Speciaal voor Bert: vanmorgen kreeg ik een mailtje van Margret dat ze het helemaal bij René passende bloemstuk/kunstwerk al op zijn graf heeft gezet, met de lampjes aan. Het zag er super uit, schreef ze. Als het goed, komt daar nog een foto van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha ha prachtig ,this make mij day ,kijk in de oude PIJP is geen fatsoenlijke bloemenzaak meer te vinden ,dus een echt bloemstuk kon ik niet vinden hier ,toen ben ik maar op de artistieke toer gegaan en zelf wat in elkaar gezet ,wel in de geest van Rene ,ben alleen bang dat het "" Kunstwerk"" buiten geen lang leven beschoren is maar dan knap ik het wel op ,zeg maar tegen Margret .

    BeantwoordenVerwijderen