roterende banner

maandag 3 december 2018

Monument voor René Nooteboom

Ik weet niet precies hoe het is gegaan, maar het oorspronkelijke plan van het bestuur om een bloemstuk geven aan Margret (de weduwe van René, die vrijdag de boeken bracht en ons heel warm en hartelijk te woord stond) ging niet door. In plaats daarvan had Bert zijn creativiteit aangesproken en maakte hij een werkstukje: een  object, een soort kerststalletje, maar dan niet voor kerst maar als ENPS-monumentje voor op het graf van René. Erg origineel, met lichtjes ook nog, het zal heel mooi staan in het donker (als het de regen weerstaat).
De foto's zijn van Dick Lagrand, en je kunt het zelf gaan bekijken op de Oosterbegraafplaats. Dick schreef er al over in een comment bij het stukje over ronde 12






Niek

PS
de twee boeken die ik heb uitgekozen zijn topklasse, René had een geweldig goede smaak:
    Frank Marshall, United States Chess Champion van Andy Soltis en
    Paul Morphy and the Evolution of Chess Theory van Macon Shibut
Ik heb vooral gelezen in de eerste, van Soltis, dat is verschrikkelijk goed geschreven en heel interessant.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben ook al enkele uurtjes kwijt in de twee boeken die ik mocht uitzoeken. Heerlijk. Allemaal nieuwe kennis en concepten. Mark

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 28 november 2018 : Aran Kohler rapidkampioen van de SGA gefeliciteerd Aran ! Verder deed alleen Adrienne mee van ENPS .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een aanvulling op het verslag van Niek. Het was niet zozeer een initiatief van het bestuur als wel van Bert. Als voorzitter zag ik wel direct de kracht in van een gebaar naar Margret en ondersteunde ik het plan direct nadat het me ter ore was gekomen. Dat het uiteindelijke product niet heel erg meer op een bos bloemen lijkt, is dan minder van belang.

    Bert bedankt! en nog meer René en Margret bedankt!

    Ikzelf ben de gelukkige nieuwe eigenaar van de tweede versie van de Tiger van Tiger en hoef voor de belangrijkste ideeën slechts de door René onderstreepte gedeeltes uit het hoofd te leren. Die ik overigens niet zoals Niek wel deed door middel van foto's met jullie ga delen. Zoals mijn goede vriend Rolf dan zei: "Slapen doen we 's nachts!"

    De eerste editie van de Tiger die ik ooit van mijn vriend Garth had gekregen, had een boedelscheiding niet overleefd.



    BeantwoordenVerwijderen