roterende banner

donderdag 31 december 2015

Vrijdag 1 januari: Film bij ENPS

(Ik haal even onderstaand berichtje van 2 dec jl naar voren. Kees en Bert hebben de catering strak op orde, en we gaan uit van een grote opkomst. Ik hoop jullie allemaal vanavond persoonlijk een goed 2016 te wensen!!)

Nieuwjaarsdag, 1 januari 2016, valt op een vrijdag. Dat is 'onze' avond, en we zijn dan ook open. Niet om te schaken, maar het nieuwe jaar wordt feestelijk geopend met een filmavond. Alle leden zijn welkom, maar ook hun partners, kinderen, of wie je dan ook graag meeneemt. Het programma staat nog niet helemaal vast, maar het leek me leuk om drie films te laten zien, met daartussen enkele pauzes omdat we ook moeten eten, drinken en (over de films na)praten. Ik dacht zelf aan de film van Arnth over Paul van der Steren (19 minuten), de film Computer Chess (92 minuten), en nog een derde (korte) film

Welke de laatste wordt laat ik aan jullie over, willen jullie je voorkeur hieronder kenbaar maken? Ideeën en suggesties werden al eerder aan de hand gedaan door Chiel en Steve, zie o.a.:
http://schaakclub.blogspot.nl/2015/09/schaken-in-films.html
http://schaakclub.blogspot.nl/2015/07/arnth-maakt-film.html
http://schaakclub.blogspot.nl/2014/02/computer-chess.html
Ik hoor het graag!
Zaal open vanaf 19:00 uur, de film start om 20:00 uur. Tot snel en/of ziens in het nieuwe jaar!

Niek

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee zeg! Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt me ook leuk. Zou het al mogelijk zijn de nieuwe film over Bobby Fischer te laten zien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Pieter, want dat is hartstikke illegaal :-)

      Verwijderen
    2. Ik heb de film Pawn Sacrifice gezien en vond hem erg saai. Bovendien: een film waarin Fischer duidelijk kleiner is dan Spassky kan natuurlijk niet goed zijn...

      Verwijderen
  3. Twee films met meer bubbels, is dat niet ook een idee?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wordt vast gezellige avond. veel plezier allemaal en beste wensen voor 2016!
    gr.rr

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helaas zal door een griepje verhinderd zijn. Allemaal de beste wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu weet ik waarom het bier zo snel op was bij dat toernooi op IJburg.
    Zie hier de stand en let ook op groep I

    http://www.sgaschaken.nl/wp-content/uploads/2015/12/SGA-Snelschaakkampioenschap-2015.pdf

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat halfje van nummer laatst in groep I (klein vluchtelingetje van 7 jaar ) kreeg ie van mij stond Dame ,toren en loper voor duidelijk geval van potremise Bij die tweeling stond ik gewonnen maar ja ik ga die poule toch niet winnen hou op schei uit ! Ga effe een biertje halen jongens ! met 1 minuut bedenktijd ,toen ik terugkwam glommen die 2 alsof ze net opgepoetst waren oh shit vergeten dat het blitz was zei ik nog als dooddoener jochies blij

      Verwijderen
  7. Zeg , is dat nu onze Dick/Dirk die 4e is geworden in groep C ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De kampioen van de ENPS Snelschaak Open van vorig jaar was doorgedrongen tot de finalegroep A, zie ik.

    BeantwoordenVerwijderen