roterende banner

dinsdag 15 december 2015

Fischer Z twee keer verslagen door ENPS

UPDATE dinsdagavond: Peters vlotte aanvalsoverwinning onderaan toegevoegd.

Zowel in de eerste ronde van de KNSB-beker als die van de SGA waren we dit jaar ingedeeld tegen Fischer Z. ENPS trad twee keer met hetzelfde team aan (Aran, Tom, Peter H en Steve) terwijl Fischer Z een landelijk en een regionaal viertal opstelde met daarin niet een dezelfde speler:
1.  Peewee van Voorthuijsen  2209 - Aran Kohler    2173 ½-½
2.  Leo Littel               1929 - Tom Bottema    2193 0-1
3.  Ronald Gouma             1864 - Peter Hoekstra 2058 0-1
4.  Kees de Kruif            1867 - Steve Michel   1927 1-0
Met 2½-1½ gewonnen dus. Achteraf vertelden onze jongens dat ze meer moeite hebben gehad met dit SGA-team dan met hun KNSB-schakers! Over de volgende tegenstander kan ik niets zeggen, ik heb het knock-outschema nog nergens gevonden. Weet iemand of die ergens staat? Het is in elk geval duidelijk dat we niet tegen de schrik van de promotieklasse VAS moeten, want die zijn verrassend al in de eerste ronde uitgeschakeld door De Raadsheer. Chronologisch verslag van onze cupwedstrijd staat hiernaast op twitter. Hieronder de partij van Tom, met zijn eigen commentaar.
Niek

8 opmerkingen:

  1. Ik kan me vergissen maar volgens mij was het zetverloop na 35.c4 ietsje anders. kan me niet herinneren dat Tom er een dame tegen aan gooide.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker niet, want dat zie je ook in het twitterverslag, zie de foto waarin Tom Da2 gaat zetten.

      Verwijderen
    2. Klopt Niek, maar in de notatie staat 35...Dxc2. Volgens mij volgde 35...dxc4 36.Txc4-Txg2+ 37.Kf1-Da2 38.Pxg2-Dxb1+ of zoiets

      Verwijderen
    3. Ik verklaar dat het ging zoals Peter schrijft. Er volgde nog 39 Tc1 Dxb5+ en toen gaf Leo op.

      Verwijderen
    4. Tom maakte het misschien achteraf mooier dan het was. Mij leek 37 ... Tg1+ enz. al beter. Het wint een toren maar op Tom alternatief volgde ook capitulatie.

      Verwijderen
  2. dichterlijke vrijheid!

    off-topic: wie is allemaal in geloot voor tata? Ik speel de vierkamp.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dichterlijke vrijheid? welnee, op de een of andere manier is bij het copy-pasten een variant de hoofdvariant geworden. Morgen volgt de correcte zettenreeks. Ik zou nooit voor een risicovolle zogenaamd mooie variant kiezen. Punt gaat voor alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch mooi dat we weer overwinteren in de beker. Goed gedaan van onze toppers.

    BeantwoordenVerwijderen