roterende banner

zaterdag 8 februari 2014

Vr 7 feb, ENPS 1 wint, Interne druk bezocht

ENPS 1 wint weer met 4½-3½ en andermaal was een heldenrol weggelegd voor Sanne. Hij speelde op het eerste bord tegen de sterke Ramon van Beemdelust (2028) en was als laatste bezig bij een stand van 4-3. Sanne sleepte gedecideerd het halve punt en daarmee de teamwinst binnen. Hier zie je de laatste spannende minuten:

De interne resultaten (veel nieuwe spelers!):

Het derde speelde ook, in de Oranjekerk, Ronalds verslag lees je hieronder.

Niek

16 opmerkingen:

  1. Sanne zat naast mij en ik zag hem kalm verdedigen de hele partij, sterk gespeeld! Alleen het einde had ik gemist, het was te spannend en ik kon het niet aanzien! Leuke opname Niek.
    Ik probeerde een nieuwe variant in de Benoni (met Lf4 en e3). In een onduidelijke stelling bood, tot mijn verbazing, min tegenstander remise aan. Wij stonden toen 1,5- 0,5 voor en ik dacht dat ik minder stond, ik naam het aan. Volgens Houdini is er niets aan de hand, zijn beoordeling in de eindstelling 0+00!

    Wij winnen twee keer 4,5-3,5, wat een spannende week! Na deze tweede overwinning moeten wij veilig zijn voor de handhaving.

    Steve

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super gedaan jongens! Soms zit het tegen, maar nu zit het duidelijk mee met twee krappe maar knappe en zeer waardevolle overwinningen.
    Wat een spannend eindspel en wat leuk dat dat op een filmpje is terug te zien. Sanne wordt een topspeler voor zover hij dat niet al is. Ben benieuwd naar de andere uitslagen, hoe de les van Sanne is gegaan en wat het 3e heeft gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vorige week waren er 34 ENPS-ers op vrijdagavond aan het schaken en dat was volgens Johan een record. Dat record is dan gisteren al weer verbroken met 36 schakers! Paste het allemaal wel gisteren?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vanuit kopenhagen gefeliciteerd, top Sanne! Moiie film

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het 3e weerde zich dapper tegen een laag geklasseerd, maar hoger gerated Amsterdam-West 4 en kwam met 31/2-41/2 helaas net te kort....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pieter, klopt dat wel? 9 interne partijen, geeft 18 spelers. Plus twee externe teams van 8 spelers, geeft 18 + 16 = ook 34. Een evenaring van het record dus? Of mis ik iets?

    En wie is onze Mystery Guest in Kopenhagen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vermoeden is dat Kees de mystery guest is.en inderdaad er waren 34 actieve schakers. Overigens moet ook even vermeld worden dat Marc en Bas ook tot de helden gerekend moeten worden. Marc speelde in mijn ogen eindelijk weer eens een lekkere solide partij waarin hij de enige was die voor de winst speelde. En Bas, ja Bas wat daar gebeurde valt natuurlijk ook met geen pen te beschrijven. Volgens mij had hij maar 8 minuutjes nagedacht en wat hij binnen die 8 minuten op het bord gebracht had was zo'n complete ruine dat het mij verbaasde dat hij alsnog de partij won. Voor Niek had er ook meer ingezeten maar ergens op het einde heeft hij het waarschijnlijk verbllunderd. Peter N stond misschien ook wel niet verloren, maar ging in tijdnood ten onder.. De remises van Ruud en Steve waren ook een wonder want beide heren stonden gewoon slecht.

      Peter H

      Verwijderen
    2. Correctie Peter: bij mij was er niets aan de hand ;)
      Steve

      Verwijderen
    3. Uiteraard is er voor een computer niets aan de hand. Maar de stelling leek mij moeilijk speelbaar in de praktijk wat volgens mij de analyses na afloop ook wel uitwezen. Vandaar mijn inschatting dat we blij mochten zijn met deze remise.

      Verwijderen
  7. De mystery guest was idd kees, ondanks alle nuancering hoe slecht het had kunnen aflopen, sta ik nog steeds te juichen, twee keer ben ik er niet bij en twee keer gewonnen. Het eerste is top!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als we denken dat het er 34 waren.... heb ik toch een kleine correctie! Ik was namelijk "actief" in de Oranje kerk, en in de vredes kerk waren Bert en Gerie aan het supporteren! Bij elkaar 37. Of moeten we zo niet tellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is de stand in de promotieklasse na deze geweldige week:

    Almere 5 9mp 27½bp
    Caissa 5 7mp 23½bp
    Zukertort 5 6mp 22½bp
    ENPS 5 6mp 19bp
    De Raadsheer 5 5mp 22bp
    De Wachter 5 4mp 16bp
    Boven Ij 5 3mp 15bp
    De Amstel 5 0mp 14½bp

    Er bestaat nog een piepklein kansje dat we degraderen. De Raadsheer, de Wachter en Boven Ij kunnen ons (in theorie) nog inhalen. Maar aan de andere kant hebben we ook een heel klein kansje op promotie naar de KNSB: Daarvoor moeten wij winnen van Almere en Zukertort en moet Caissa of Almere nog een wedstrijd verliezen. Het zou ook zomaar kunnen dat Caissa geen gebruik wil maken van hun recht op promotie als ze uiteindelijk 2e worden. Het kostte ze dit jaar moeite om een 6e KNSB-team samen te stellen, dus een 7e team zal ook zeker lastig worden.

    Verder telde ik gisteren 34 schakende ENPS'ers, plus toeschouwers Ronald, Bert, dubbelsupporter Gerie en Michael Jay (die oneven was). Dat zijn dus 38 ENPS'ers. Met nog 16 tegenstanders en de teamcaptain van de Raadsheer kom ik op een opkomst van 55 man!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ......het is niet uitgesloten dat één van de KNSB-teams van Caissa ook weer degradeert. Dat lijkt ingeval van promotie van Caissa 7 een welkom scenario voor Caissa te zijn.
      ENPS: gewoon op eigen kracht en vertrouwen op Almere. Dat stortte vorig jaar ook al in;)

      Verwijderen
  10. Vind wel dat ik actief was ! 12 biertjes opgezopen plus de vuilniszak buiten gezet !NOEM DAT MAAR NIET ACTIEF !!!! gr Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik speelde niet slecht tegen een mij geheel onbekende opzet van wit (1. f4, 2.c4) en zelfs steeds de eerste of tweede keus van de computer. Op twee zetten na -en de tweede keer was ernstig, al was het geen blunder in de zin van een stuk weggeven. Een terugtrekkende zet valt buiten mijn radar, het was me al eerder opgevallen. Gelukkig voor mij en het team hoefde ik niet het volledige collegegeld te betalen. Ruud

    BeantwoordenVerwijderen