roterende banner

zondag 2 februari 2014

(2) Mail van Steve

Dag Niek,

Ik heb gisteren een (helaas niet zo goede) foto gisteren genomen. Het was druk, op sommige tafels lagen 3 borden. Er kwam een nieuw lid (Arjen heet hij geloof ik).
Dé sensatie van de avond was de plusremise van Roeland tegen Pieter O. Het was lachen te zien hoe Pieter aan het zweten was de hele partij, jij hebt wat gemist.

Op bord 1 hebben Peter H en Peter N remise gespeeld. Opvallend was dat Peter H heel vroeg in de opening heel lang (50 minuten!) in de denktank ging, hij probeerde zich de theorie te herinneren. Hij speelde vervolgens de meest natuurlijk zet, en vreemd genoeg ging  Peter N zelf lang nadenken. Beide spelers kwamen vervolgens in tijdnood, Peter H stond iets beter maar makkelijk was het ook niet, remise du

Ik speelde zelf tegen Arjan. Ik won maar ik heb jammer genoeg een combinatie gemist:
Wit (ik): Ke1,Dc4, Tb1,Th1, Ld3, Pf3, a2, c3,d5,e3, f2, g2, g3
Zwart (Arjan): Ke8, De7, Ta8, Th8, Ld7, Pc6, a7, b7,c7, e4, f7,g5, h6.


Wit aan zet, ik speelde 1.Dxe4 en dat was wel goed genoeg, maar ik had een veel betere zet.

Groet, Steve.

P.S: ik zag Arjan gisteren foto' s nemen, ze zijn waarschijnlijk beter, maar Arjan kan op elk moment vader worden, ik weet dus niet of hij bereikbaar is.

4 opmerkingen:

  1. Ik denk aan 1 . pc6x -Lc6x 2. Pd4 - en dreigt 2 maal slaan op c6 met toren winst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En de kleine is er inmiddels. Hij heet Arend Pieter. Ik hoop dat het vierde laat zien heel goed zonder mij te kunnen door overtuigend van Caissa te winnen.

    Arjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd!!! Mooie naam...
    Ik heb ook een zoon die Arend heet!

    BeantwoordenVerwijderen