roterende banner

zondag 16 februari 2014

Computer Chess

Ik ontdekte toevallig op het internet een (redelijk nieuwe) schaakfilm. Ik had er niet eerder van gehoord maar hij lijkt me erg leuk. Hier is de website, www.computerchessmovie.com, bekijk de trailer eens, echt lachen. Het nerdgehalte, waar we als schakers nu eenmaal tegen wil en dank mee opgscheept zitten, wordt op een leuke manier flink opgeklopt. En er zijn ook nog partijen op na te spelen.

Is het een leuk idee om de film op een vrijdagavond op de club te te bekijken? Ik hoor wel of er animo is en praktische mogelijkheden (ook agendatechnisch) en kan dan evt. wel wat regelen qua afspeelapparatuur en scherm denk ik.

Niek

3 opmerkingen:

  1. Onder "movie": "what, computer dating computers?" :-) En onder "partijen om na te spelen": WK pc schaak: ze zien nog maar 1 zet vooruit (net als ik, tegenwoordig).
    Ach, 1974, ik herinner me nog die andere WK finale...
    Goed idee Niek, om deze film een keer te vertonen. Dan kom ik ook weer eens op een dinsdagavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het achteraf best een leuke en interessante film, maar niet de makkelijkste, want nogal experimenteel

    https://en.wikipedia.org/wiki/Computer_Chess_(film)

    BeantwoordenVerwijderen