roterende banner

maandag 4 november 2013

ENPS 4 delft het onderspit tegen Raadsheer 3

Het vierde achttal heeft zijn eerste wedstrijd verloren, met 2,5 - 5,5. Theo Hendriks won zijn partij in hoog tempo - het zou jammer genoeg het enige volle punt voor ons blijven. De wederwaardigheden van onze andere teamleden zijn grotendeels aan me voorbijgegaan. Zelf speelde ik een partij op het scherp van de snede, maar verzuimde meer dan eens toe te steken.

Een sprekend voorbeeld. Na 32... Thf8 stond het zo (wit Kh1, Tb5, Te7, Pd5, Lc2, pionnen c3, g2, h2; zwart Kf5, Td8, Tf8, Pe4, Le5, pionnen d6, g5, h5). 33 Tb4 zou het zwarte paard gewonnen hebben bij prima stelling, maar ik liet me geheel ten onrechte bang maken dat de zwarte koning een stapje opzij zou doen, gevolgd door mat op de onderste rij en speelde 33 Tb1. Daarna verloor ik de greep op de gebeurtenissen en de partij.

Victor
1 Tony Slengard   Harmen vd Ploeg  0 - 1
2 Albert de Roo Ton van Garderen ½ - ½
3 Martin Jones Vincent Visser 0 - 1
4 Arjan van Tuijl Luc Scheepmaker ½ - ½
5 Theo Hendriks Peter Voets 1 - 0
6 Victor Bartman Jaap Loos 0 - 1
7 Joost Hecker Cilia vd Kamp ½ - ½
8 Leo van Benten Anjo Vlug 0 - 1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten