roterende banner

zaterdag 17 maart 2012

Schaakschool

Het is je vast niet ontgaan: onze club heeft onlangs de respectabele leeftijd van 75 jaar bereikt. Dat is een prestatie op zich en dat het nog een gezellige en levendige bedoening is ook, is inmiddels genoeg gezegd. Wat mij alleen steekt, is dat de Eerste Nederlandse Populaire Schaakschool, geen schaakschool meer is. Je zou kunnen zeggen dat de club van zijn roots is afgedwaald.

Nu weet ik door de plek waar ik werk (spellenwinkel Het Paard) dat er genoeg kinderen en volwassenen zijn die willen leren schaken en dat er niet veel plekken zijn (zeker niet voor volwassenen) waar dit kan. Het lijkt mij leuk om eens de mogelijkheden te bekijken om de ENPS schaaklessen te laten organiseren voor kinderen en/of volwassenen. Hiervoor zou ik graag horen van andere leden of ze daar ideeën over hebben en of ze mee zouden willen werken aan het tot stand komen ervan.

Heb je iets te melden over dit idee, laat dan een reactie achter op dit bericht, dan blijft het allemaal lekker transparant.
Groet, Chiel

9 opmerkingen:

  1. ENPS wederom een schaakschool! Klinkt harstikke leuk. Ik denk echter dat als we zoiets willen.....
    We ons op volwassenen moeten richten (hoewel kinderen natuurlijk mogen aanschuiven), er zijn al kinder afdelingen om de hoek. wellicht moeten er een paar naar de schaaktrainer A cursus!

    We zullen dus een stuk of wat trainers nodig hebben.

    Als we handjes en gedachten nodig hebben.... ik klep en doe graag mee!

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een interessant idee en wil er graag een keer over praten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een goed idee, ooit heb ik als voorbeeld genoemd de gemeentelijke roeischool, het is heel flexibel namelijk:

    je schrijft je in voor een korte periode van 10 weken, er is les op verchillende niveau’s en er zijn mogelijkheden op verschillende momenten in de week. De trainers zijn semi professioneel.

    Daar staat een behoorlijke cursusfee tegenover, maar dat hoeft geen bezwaar te zijn als de kwaliteit en service er passend bij zijn. Het voordeel is dat committent van de cursisten groot is.

    een concept dat voor het roeien heel goed werkt, misschien voor het schaken ook?

    Zo’n professionele aanpak vraag natuurlijk wel een sterke organisatie, maar het kan misschien wel een vliegwiel worden van het amsterdamse schaak leven.

    ik denk graag mee!
    groet,
    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In Amsterdam zou het kunnen werken aangezien er genoeg mensen wonen.

    Wij hebben dit in Lisse geprobeerd (cursus op volkschool aanbieden), maar daar waren niet genoeg aanmeldingen voor. Dus ging het niet door.

    Ik heb wel materiaal (les gegeven op basisscholen aan beginners en gef les aan jeugd) voor trainingen mocht dat nodig zijn. Ook heb ik een paar handige links met materiaal

    Groeten Stefan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helaas verloren vanavond. We misten Ruud en Mark, De invallers haalden.... 1,5

    1 Erik 0
    2 Peter r
    3 Pieter 0
    4 Bert 0
    5 Sanne 1
    6 Jan r
    7 Ron r
    8 Bas 1

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is die Sanne lekker bezig de laatste tijd zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik meld mij graag als eerste aan voor de schaakschool.

    groet,
    Piet Amstelvliet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee ... Piet Amstelviet zou zeggen: “Wat een goed idee, een schaakschool! Als de lessen beginnen ga ik mij daarvoor misschien wel opgeven”

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Piet Amstelvliet zou dat inderdaad nooit zo opschrijven. Ik vind het vervelend dat iemand mijn naam misbruikt, niet meer doen!

    P. Amstelvliet

    BeantwoordenVerwijderen