roterende banner

zaterdag 24 maart 2012

Interne competitie ronde 12

Uitslagen
Stand
Kruistabel
Statistieken
CompetitionHistory
Wat gaat die Sanne er hard in zeg. Een 100% score tegen alle top 10 spelers die hem voor de voeten komen, zo kun je wel stellen dat die eerste plaats meer dan terecht is. Nu won hij weer van Pieter Oldenhove, toch niet de eerste de beste. Stuur me de zetten Sanne (in pgn graag) en ik zal de partij plaatsen. Hieronder alvast mijn partij, een leuke walkover over Mark, het is een droompartij zoals je die altijd wel spelen wil. Waar het misging weet ik niet precies, ik denk dat dat 2. ... Lc5 niet zo goed is. Kijk en oordeel zelf:
Niek

5 opmerkingen:

  1. 2. ..Pc5 is prima, mijn database zegt dat onze vriend Sokolov (Nu op 3.5. uit 4 op het EK morgen tegen Shota Arveladze (!) ) dit meerdere malen op het bord had. De zet erna komt volgens mij de fout. Bxg1 zie ik maar negen keer in mijn database (terwijl 2. ..Bc5 ong. 2000 "hits" oplevert) waarbij wit over de 80% scoort.

    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bxg1 scoort dus +80% voor wit niet 2. ..Bc5 (scoort ong. 50%) Sokolov staat trouwens ook in onze rss-feed op dit moment. (Let je even op, Johan?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Twee correcties: Het was natuurlijk 2. ..Lc5 De tweede correctie is pijnlijker. Het is helaas niet Shota Arveladze maar Shota Azaladze.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke partij Niek, geniet ervan. Nu bijna geheel ENPS uit vorm lijkt te zijn, hou jij de moed er in!

    groet,
    kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Niek,

    Mooi gespeelde klassieke aanvalspartij. 2.Lc5 is trouwens een compleet normale zet en leidt na 3.f4 en 3.Pc6 tot het afgewezen Koningsgambiet. Voor meer info zie o.a. het prachtige openingsboek van Mihail Marin Beating the Open Games. Het is een meer positionele variant dan de gangbare varianten van het Koningsgambiet en prima speelbaar. Zeker een aanrader als je van dit soort spel houdt.

    Groet,

    Peter Nitschke

    BeantwoordenVerwijderen