roterende banner

zondag 4 maart 2012

Interne competitie ronde 9

Op 2 maart was de 9e ronde van de interne met 15 deelnemers. Niet slecht in de vakantie en terwijl het 2e ook speelde. Chiel zei schaakmoe te zijn en bood aan niet te spelen. Ik suggereerde dat hij naar de schaakfluisteraar moest gaan (waarom is die er niet en wel een hondenfluisteraar....).
De topwedstrijd was die van de oud kampioenen van ENPS Bert-Mark. Vooraf beloofde Bert me dat aan Mark's ongeslagen status in de 2e helft een einde zou komen. Na een tijdje bood Mark vrij luid remise aan (zoals alleen Mark dat kan), maar Bert speelde door. Even later verkreeg Bert met een paardvork Mark's toren, hetgeen tot een luide jammerkreet van Mark leidde. Bert hield woord en won.
Mark en Pieter in betere tijden. Afgelopen vrijdag verloren beide.

Theo Hendriks mocht het tegen Steve opnemen en stond na een tijdje een pion achter. Theo denkt geloof ik nog steeds dat dat een voordeel is, maar Steve dacht daar anders over en won. Ik speelde tegen Har een ingewikkelde partij, stond beter en gaf pardoes mijn loper weg (alweer een klant voor de schaakfluisteraar). Har trapte in geen enkel valletje en won. Johan speelde tegen Albert en opeens zag ik een paardvork met koning en dame. Dat was uiteraard voldoende. Leo stond een stuk voor, maar verloor toch van Aisha (3e klant?). Tony won van Jaap en Jord tegen Roeland werd remise. In de stand staat Mark nog steeds bovenaan, maar Sanne volgt vlak daarachter.

Pieter


Uitslagen op een rij:
Bert   - Mark    1-0
Pieter - Har 0-1
Johan - Albert 1-0
Theo - Steve 0-1
Tony - Jaap 1-0
Jord - Roeland ½-½
Aisha - Leo 1-0

5 opmerkingen:

  1. E2 speelde bij de bridgers (gezellig vioor mij) tegen Raadsheer 1. De tussenstand was 1-1

    Nieuweling Stefan haalde nog een halje, Sanne pakte zelfs een vol punt.

    5,5 - 2,5 verloren dus, maar dat is tegen deze tegenstander (gemiddeld 180 elo punten sterker) een prima resultaat

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schaak fluisteraar, ik dacht even kijken of het een nieuw woord is. Maar als je er op googled.... kom je bij de damschreeuwer terecht

    "Het was allemaal de schuld van de schaakfluisteraar."

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Theo stond een pion achter na zet 3: 1.e4 c5 2.d4 cxd4 3.c3 dxc3 bedankt voor de pion. :)

    Pieter heb je je partij geanalyseerd? ik vroeg mij af of je, nadat Har g6 speelde, c4 gevolgd door Lc3 kon spelen, ben benieuwd.


    Steve

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk verslag pieter!
    rr

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Steve, het was inderdaad een interessante stelling na 14....g6.
    15. c4 was iets beter dan De1 dat ik speelde, maar tot pionwinst leidt 15. f5. Ik heb de partij naar Niek gestuurd en die wil hem vast wel op de site zetten.

    BeantwoordenVerwijderen