roterende banner

vrijdag 16 maart 2012

Clublied ENPS

Tijdens ons 75 jarig jubileumfeest van de 'Eerste Nederlandse Populaire Schaakschool' hebben we een oud clublied gespeeld. Het komt uit 1948 en is gecomponeerd door Han Risée (pseudoniem van Henri C. van Praag, niet de eerste de beste componist, bekijk zijn werkenlijst maar eens)
Clubgenoot Pieter Oldenhove heeft alles uitgezocht en geeft eerst een leerzame zanginstructie waarna hij ons bij de opname begeleidt op de piano. Het supermooie filmpje is gemaakt door Joost Hecker. Let ook op de montage in het begin en de witty aftiteling, verder is het natuurlijk een geweldig lied en prachtig document dat de eeuwigheid verdiend ... hoewel ik het nu ook weer niet op alle verjaardagen aan mijn vrienden zal laten zien :-)     Niek

Noten en teskt

3 opmerkingen:

  1. Helaas is mijn opname mislukt. Heel erg jammer en het spijt me ontzettend. Ik had natuurlijk meteen na afloop moeten checken of het er op stond (dom, dom dom). Ik had 's ochtends de gehele disk gedelete om ruimte te maken. Kennelijk had ik dat niet goed gedaan, want de vroegere opnames stonden er nog op. Ik had vooraf een check gedaan met Bas en die staat er wel op en toen was de disc waarschijnlijk vol. Eeuwig zonde, het spijt me zeer, want jullie hadden zo enthousiast uit volle borst gezongen. Nogmaals excuus.

    Een ontluisterde Pieter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad jammer, maar de ellende is alleszins te overzien omdat we gelukkig nog Joost hadden die het vastlegde. Blijft over dat JIJ mogelijk hebt gemaakt wat niemand anders van ons had kunnen doen, en al helemáál niet zo goed! Blijft dus een superactie van je Pieter!
    En elk nadeel heb ze voordeel; ik zou je geluidsopname aan de website gekoppeld hebben, zodat bij opstarten van het blog het clublied je tegemoet schalt. Met name Mark Hecker was niet zo gecharmeerd van die gedachte, hij schijnt het blog nog wel eens op zijn werk te lezen..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik nou heel eerlijk ben, hè, dan vind ik zijn pseudoniem beter dan het lied...

    BeantwoordenVerwijderen