roterende banner

zaterdag 30 oktober 2010

Interne competitie ronde 9

Er was genoeg te genieten gisteravond, zowel kwalitatief als kwantitatief. Met 24 ENPS-ers was het volle bak. Ik heb geen partij meegenomen, maar ik ontvang graag jullie kunststukjes. Ik kan alleen notaties in PGN verwerken, mail ze naar niekver @ gmail . com. Doe het alsjeblieft, want zoals Bas al tegen mij zei: "We mogen Piet Amstelvliet niet teleurstellen!" :-)

Pieter Oldenhove - Mark Hecker 0-1
Dit was de toppartij van de avond. Mark (nr1) schrok zo van zijn agressieve partijopzet dat hij ergens kort na zet 10 remise aanbood, waar Pieter (nr2) hartelijk om moest lachen. "Zo'n stelling geef je toch niet remise" proestte hij. Gelijk heeft ie, Pieter is uit het goede hout gesneden. Het werd een zeer vermakelijk schouwspel, Marks aanval bleef, maar zette niet door. Het bleef erg spannend. Het toreneinspel dat overbleef leek mij gewonnen voor Pieter maar dat was het niet. Mark wikkelde af naar vier pionnen tegen een toren. Marks pionnen wonnen, tot opluchting van de goedlachse Pieter. Hij zei: "je moet er toch niet aan denken dat ik hier zomaar binnenwandel en gelijk de kampioen versla". We gaan nog een boel plezier beleven aan Pieter voorspel ik.

Theo Bakker - Chiel Reemer ½-½
"Deze partij krijgt de schoonheidsprijs van de avond" riep Kees. Inderdaad was de stelling mooi en ingewikkeld: klik op de foto om de stelling te bekijken. Theo had een sterke aanval, in mijn ogen moest het gewonnen zijn, maar toen ik even niet oplette was het plostseling remise.

Roeland Kief - Rahmat Rahmati ½-½
Rahmat was na lange tijd afwezigheid gelukkig weer eens erbij. De partij heb ik niet gevolgd, ik heb wel goed naar de hoofddeksels gekeken: voordeel voor Rahmat, maar uiteindelijk toch ook een gelijkspel lijkt me.

Uitslagen
Stand
Kruistabel
Statistieken
Niek

2 opmerkingen:

  1. Ik stond behoorlijk verloren. Tijdnood voor mijn tegenstander was mijn enige redding: hij pakte een eeuwig schaak met een weliswaar gewonnen, maar toch niet ongevaarlijk eindspel voor de boeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi verslag, een hele leuke avond!

    Groet,
    Kees

    BeantwoordenVerwijderen