roterende banner

zaterdag 9 oktober 2010

Interne competitie ronde 6

Voor de derde achtereenvolgende avond was er geen goede USB-stick, zodat we weer geen uitgebreide statistieken hebben. Ik roep iedereen op vanaf volgende week zijn stick mee te nemen naar de club, ik wil net zoveel sticks als leden in de zaal. Dan hebben we tenminste een alternatief als er weer eens een keer eentje niet werkt!

Ik heb uitslagen en stand overgeschreven:

Nieuw lid Pieter Oldenhof staat met stip in de top tien en mag zijn krachten met de sterksten van de club gaan meten.
Mark en Kees staan onbetwist op nrs 1 en 2, ik kijk uit naar hun treffen in een van de volgende rondes. Kees mepte Bas als volgt van het bord:

Commentaar Kees: "Helaas geen correcte aanvalspartij 12 Bxh7 is niet correct , bij goed spel is het eeuwig schaak dat wit redt."

Niek

3 opmerkingen:

  1. Wanneer is het dan eeuwig schaak ?
    Ik zie alleen een gelijkwaardige stelling ontstaan. Het offer doet aan Kasparov denken die offerde soms ook als hij wist dat er minstens remise in zat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah ik denk hier gaat om de stelling na 15 .. De8 Dan is het eeuwig schaak na heen een weer schuiven tussen Dh5 en Dh8. Zwart kan dat echter ontwijken door 15 .. Db6?! te spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Johan, ik ben op het oordeel van de computer af gegaan, dat is niet altijd goed, maar vaak wel....

    Cheers,\Kees\

    BeantwoordenVerwijderen