roterende banner

maandag 14 oktober 2024

DAAN OP GUERNSEY 2024

Voor het derde jaar op rij doe ik mee op Guernsey. Weliswaar bijna de helft minder deelnemers dan mijn 1 ste keer (toen waren er 114), maar wel weer een aantal leuke landgenoten. Na aankomst ff met een tweetal een biertje genuttigd en het eten in de bar bij mijn hotel is ook top as usual (zie foto’s).
In mijn eerste partij (zondag 13 oktober 2024) mocht ik gelijk aan de bak, bovenste helft tegen onderste helft, dus in dit geval nummer 1 tegen ondergetekende… Ik haalde tegen mijn verwachting mijn beste resultaat ooit in de 1 ste ronde van zo’n toernooi, namelijk remise. En omdat de eerste 2 borden van mijn groep met internet waren verbonden hierbij de partij. Het was uiteraard Frans, een Winawer, ik geef nu de partij zonder commentaar maar kom er in mijn rubriek Beschouwingen over het Frans nog wel op terug. Natuurlijk had ik ‘m op het laatst moeten winnen maar dat was gezien mijn eerdere geklungel niet verdiend. Volg de uitslagen op chess-results.com

Daan, Guernsey 13 oktober 2024

1 opmerking: