roterende banner

dinsdag 10 september 2024

VERSLAG EERSTE RONDE

Na de Algemene ledenvergadering van vorige week met een enigszins tumultueuze afloop was het dan afgelopen vrijdag zover en konden we weer invulling geven aan het in artikel 3 van de Statuten omschreven doel van onze vereniging: SCHAKEN!!
De opkomst viel verhoudingsgewijs enigszins tegen (vorig jaar begonnen we de eerste ronde met 9 partijen, deze keer waren het er maar 6).
Zelf was ik erg verheugd over de aanwezigheid van een goedgemutste Johan, al had hij al bij voorbaat aangegeven niet te spelen maar zich met de computer bezig te houden. Wat betreft de uitslagen de volgende kanttekeningen.

  • Allereerst was daar natuurlijk de eerste partij van Bas in zijn hoedanigheid van kampioen. Hij deed zijn titel eer aan door Arjen tamelijk overtuigend van het bord te schuiven.
  • De overwinning van Stefan met zwart tegen Haydar was op zich niet verrassend, maar hij (Stefan) kreeg het niet cadeau.
  • Peter had 18 zetten om het punt tegen Rob binnen te halen en dat was ook niet echt verrassend.
  • De remise tussen Michiel en Jildo was evenmin verrassend, hoewel ik daar inhoudelijk verder niets over kan melden.
  • Opmerkelijker daarentegen waren de resultaten van de resterende 2 partijen. Good old Victor wist Niek een half punt af te snoepen en
  • ondergetekende kwam met wit na 74 zetten in een Franse Winawer met Mark remise overeen. Als mijn herinnering mij niet bedriegt hebben we driemaal tegen elkaar gespeeld, en het was driemaal Frans en ik had driemaal wit. De eerste keer ging Mark ten onder door een blunder in de ruilvariant, vorig seizoen werd ik tamelijk hardhandig van het bord gezet in een Winawer en nu was het een remise.
    Aanleiding voor een nieuwe aflevering in de serie beschouwingen over het Frans! Maar die moet ik nog schrijven…

Daan Poldermans

1 opmerking:

  1. Wat een geweldig verslag, dit smaakt naar meer! Groeten, Kees

    BeantwoordenVerwijderen