roterende banner

zaterdag 21 september 2024

derde ronde

Partijen in Ronde 3 - 20-9-2024.

1	Peter Nitschke	        -	Stefan Lehmann	        0-1
2	Boudewijn van Beckhoven	-	Mark Hecker	        ½-½
3	Bas Jonkers	        -	Eric van Rijkom (B)	0-1
4	Niek Verweij	        -	Daan Poldermans (C)	½-½
5	Victor Bartman (C)   	-	Michiel Smit	        0-1
6	Arjen Wiering (B)   	-	Albert de Roo (C)	1-0
7	Haydar Kilinc (C)   	-	Roeland Kief (C)	1-0
8	Rob Lange (C)	        -	Kees Bakker	        0-1
9	Gerben Sloot (C)	-	Bart Klein Obbink (C)	1-0
Afbeelding 1
Afbeelding 2
De strijd om de eerste plek: Stefan won van Peter N, die weer creatief speelde maar in schoonheid ten onder ging. Hij berekende in bovenstaande stelling dat bijv. Txf6 niet werkt en speelde h6. Stefan dwong daarna met Db4+ dameruil af en neutraliseerde de aanval - wit achterlatend met beslissend minder materiaal.
Afbeelding 3
Mark bood hier, vroeg in de partij, remise aan. Kennelijk werd het hem te heet onder de voeten. Boudewijn weigerde -terecht lijkt me- maar remise werd het uiteindelijk toch.

2 opmerkingen:

  1. Lukt het me eindelijk om met mijn google account te reageren, komt er een of andere dame met een spambericht over leningen...

    In de stelling op de foto had ik beter consoliderend 19 Tc1 kunnen doen ipv het gespeelde 19 Pf7 Txf7 20 Lxf7 Tf8! en nu volgde ipv 21 Lh5 de blunder 21 Lg6? Pe7! met dubbele aanval (ook op Pc3), maar de partij wist ik met moeite en volgens mij ook wel enige medewerking van Mark remise te houden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen