roterende banner

zaterdag 14 oktober 2023

Ronde 7

  Partijen        Ranglijst        Kruistabel       

Boudewijn blijft maar scoren. Nu weer tegen zevenvoudig ENPS-kampioen Steve. Ziehier zijn zeer vermakelijke blitzkrieg: https://lichess.org/CUfkxvzV
Ailko won van Arjen en is daarmee met nog 1 ronde te gaan al winnaar van groep D. Albert won van Gerben en kan nog gelijk komen, maar op tiebreak (onderling resultaat) wordt Ailko dan toch eerste en promoveert.
Kjell Bottema kreeg van Stefan Lehmann een Albintegengambiet om de oren. Het werd een vreselijk leuke partij, die uiteindelijk gewonnen werd door Stefan. Michiel, nog op krukken maar hard op weg weer valide te worden, speelde extern vooruit en scoorde tegen Hemmo ten Hoor van Isolani een half punt voor ENPS2

14 opmerkingen:

  1. Leuk Niek dat je er een Lichess partijtje van gemaakt hebt ;) Alleen ben ik het niet eens met de kwalificatie 'blunder' 8 Pxe5, al denk ik wel dat 8 h3 beter is. De echte blunder (niet slechts een onnauwkeurigheid) is 10 Kg1 ipv Kf1! het ziet er scary uit dat de dame op h2 kan inslaan, maar 8 Pxe5 Lxf2 9 Kxf2 Dh4 10 Kf1 Lxd1 11 Pxc6 Kf8 12 Pe5! wint 3 stukken voor de dame. Ten slotte is idd 11 Pg6? ook een blunder waar 11 Pf3 Dxe1 leidt tot kwaliteitsverlies.

    Boudewijn
    (ps ik heb een google account maar kan vaak niet daarmee reageren, iets met cookies instellen, kan niet vinden etc, iemand een tip?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar 8.h3 is volgens stockfish +1,5 en 8.Pxe5 -2.5 Boudewijn! Die engine is 3000+ dus als ik er geld op zou moeten inzetten dan zou ik toch voor het oordeel van de computer kiezen.

      Het inlogprobleem heb ik ook van anderen gehoord, maar zelf nooit gezien, dus ik weet het niet. Maar ben wel benieuwd naar ervaringen/oplossingen van anderen.

      Verwijderen
    2. Ik reageer meestal met de Naam/URL optie

      Verwijderen
  2. MICHIEL SMIT, WAT IS JE E-MAILADRES?? JE WILDE TOCH NAAR HET CONCERTGEBOUWORKEST MORGEN???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wilt Michiel naar het Concertgebouworkest ??? Is die val van die berg misschien toch te hard aangekomen ??? 😜🤪😀 .....................ps Poldermans niet meteen zo serieus terug reageren !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bert, ik had Michiel al 2 x gemaild (hij had eerder aangegeven wel naar dat concert te willen gaan) ....
      en hij reageerde daar niet op. Dank zij Arjen kreeg ik z'n 06 en heeft hij onder excuus alsnog gereageerd. Ik kon vanavond (woensdag 18 oktober) niet want zit op Guernsey, en zou het zonde vinden als mijn kaart niet wordt gebruikt, is toch zo'n dikke 80 euri.
      Dus verwijt naar mij dat ik serieus reageer is flauwekul, ik ben de goedheid zelve....

      Verwijderen
    2. Heb je tóch weer serieus gereageerd Daan 😂
      Maar goed dat je het zegt, ik was het bijna vergeten, ik heb het toernooi gelinkt. Veel succes nog!!

      Verwijderen
    3. En nu horen we natuurlijk graag van Michiel hoe het was gisteravond!

      Verwijderen
    4. Het schijnt dat je bij dat Concertgebouw 2 kaartjes nodig hebt ! Eentje om binnen te komen ,daar wordt je welkom geheten door diverse lieftallige dames ! Maar je hebt ook een kaartje nodig om eruit te komen ! En wie staat daar bij de deur ? Ene Badr Hari en Rico Verhoeven ! Een goede tip wordt wel op prijs gesteld min of meer verplicht ! Met Badr Hari aan de deur is een goede levensverzekering ook nooit weggegooid geld ! Zou Michiel maar over 1 kaartje hebben beschikt ❓ 🥷🥷🧑‍🦽

      Verwijderen
  4. Volgende week 27-29 oktober begint het Amsterdamse Open ,locaal clubgebouw VAS .Er doen ook enige ENPS leden aan mee o.a Peter Hoekstra ,Daan Poldermans ,Martin Rekelhof ,Dick Lagrand en misschien nog anderen .Er is ook geen externe wedstrijd .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Boudewijn van Beckhoven ,Erik Van Rijkom , Maarten Mellegers en Michiel Smit doen ook mee ! Zal rustig worden op de club vrijdag 27 🫖Oktober ! Beetje minder koffie zetten Johan ! .............................. Oh wacht even ,die zet ik altijd ! Beetje minder koffie zetten Bert ! 🎃

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk Bert, we gaan onze spelers op het Amsterdams Open volgen via het Blog. 27 okt is trouwens ook de 3e ronde van de ladder, dus er zullen gerust wel mensen komen koffiedrinken hoor! Wat is dat toch een goed idee van Kees, die ladder

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb net een mooi gezegde over ladders ontdekt ( Een nadenkertje ) "" Sommige mensen bereiken de hoogste top van een LADDER en bemerken dan pas ,dat hij tegen de verkeerde muur staat !"" 🪜🪜🪜

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach dan klim je naar beneden en zet je 'm tegen de goede muur....

      Verwijderen