roterende banner

zaterdag 23 april 2022

Ronde 9

De interne:
Peter N won van nummer 2 Jildo, en staat nu nog vaster op plaats 1. Victor, die als nonplaying captain (de naam zegt het al een beetje) liever niet speelt, werd ingedeeld tegen de oneven Gerard Visser. Ik weet het niet precies, maar hij was te laat, en dacht dat hij extern moest spelen, maar toch niet. Zoiets dus, enfin, Victor won en klimt naar de 2e plaats.
Partijen    Ranglijst     Kruistabel

De externe:
ENPS 3 verloor van A'dam West 4 met grote cijfers. Alleen Theo Bakker, op bord 2, won. Marco Wielemaker speelde op bord 1 dat live werd gebroadcast. Hij kwam een stuk voor, maar wist desondanks de partij niet te winnen, het werd remise.

3 opmerkingen:

  1. Ja, ik heb die partij van Marco gevolgd, was niet op de club want snipverkouden, maar digitaal dus.
    Moet wel bij worden gezegd, dat die tegenstander (Gijs de Waal) een niet misselijke rating van 1998 heeft, maar dat bleek eigenlijk pas een beetje in het laatste deel van de partij. Op de 31ste zet verblunderde hij zijn loper op b4. Jammer Marco, je stond echt vet gewonnen. De computer geeft na 43. Tc1 voor zwart Th7 en dan is het klaar. Zou ik ook niet achter het bord gezien hebben, hoor...
    Wel spannend om zo een partij langs de zijlijn te volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marco Wielemaker25 april 2022 om 23:14

    heb toch het gevoel dat ik voor open doel gemist hebt.
    Zelfs op het laatst stond ik volgens lichess ook gewoon gewonnen.
    Het kost me misschien de pion op d5 maar als mijn koning via de b-lijn
    binnenkomt heb ik de beste kansen.

    een paar rondes eerder miste ik ook al een paardvork waardoor de
    partij remise werd.
    Misschien dat ik wat vaker moet spelen, gaat het vast beter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. https://view.livechesscloud.com/#795401c3-1a85-4012-a029-27a4bee9b146

    Constatijn D vs Bas J

    BeantwoordenVerwijderen