roterende banner

zaterdag 22 september 2012

Chaos en rellen

Het was lang onrustig in Haren, maar ook in de vredeskerk ging het er verhit aan toe. Sanne verloor dramatisch na een zet of 8 van Eric, onze vice-kampioen heeft nu 0 uit 2. Kees stond een partij lang een kwaliteit voor tegen Mark Hecker, ik dacht dat dat eigenlijk gewonnen moest zijn maar de gekste dingen gebeurden daarna. Op een goed moement kon Mark beter (m.i. zelfs gewonnen?) spel krijgen met Ld5, maar hij deed het slechte Lb3. Ik snap zo weinig van het eindspel, lang dacht ik dat het daarna gewonnen moest zijn voor Kees, maar remise was de enige logische uitkomst zo zei men, en dat werd het ook. Ik zelf trof een Pieter die uit vorm was, en kon in 21 zetten gemakkelijk winnen. Leo en Asha kregen een vershil van mening, de een zei door de ander uit de concentratie gehaald te worden en omgekeerd, Kees moest ingrijpen en had gelukkig alle controle zodat de serieus dreigende escalatie uitbleef. Peter Hoekstra staat inmidels op de tweede plaats nadat hij van Dick de Graaff won. Stefan Lehman heeft zich ook aan de top van de lijst gemeld, hij won van nieuw (neven)lid Laurens Luyken. Hij staat nu 5e en gaat ongetwijfeld ook voor de eerste plaats dit seizoen.

Tot slot wil ik nog een mythe ontzenuwen. Een beetje flauw misschien, maar ja, ik ben tenslotte wel de winnaar van de Piet-Amstelvliet-verkiezing. Komtie: .... Pieter overtuigde mij dat het vrijwel zeker is dat degene die schuil gaat achter de misterieuze P. Amstelvliet Ruud van C. is. Ik geloof dat inmiddels, het kan niet anders.

Uitslagen tweede ronde
Stand tweede ronde
Kruistabel tweede ronde

Niek

4 opmerkingen:

  1. Was heerlijk om weer te schaken. Mark heeft sterk gespeeld na zijn blunder in de opening. Terechte remise voor de man die in december een dochtertje verwacht!

    Groet,
    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat ik niet kon komen. Klinkt enerverend allemaal.

    Maar het echte nieuws is dus Piet Amstelvliet. En wat een nieuws is dat!

    Het contrast tussen het clublid dat Mark's trash talk tot complimenteuze aansporingen degradeert door zijn onbenadrukte, met dubbele en geaffecteerde tong geuitte blijken van verachting van de tegenstander en retrospectieve zelfverheerlijking en het simpele, vriendelijke en zoetgevooisde stemgeluid van onze virtuele clubmascotte kan haast niet groter zijn.

    Ach, zou het niet fijn zijn wanneer Ruud in plaats van zijn valse vriend alcohol, zijn alter ego Piet op vrijdagavond mee zou brengen naar de club?

    Ik heb trouwens nog wel mijn twijfels bij deze hypothese, die ik bij uitblijven van enige onderbouwing niet als theorie kan zien. Dus Niek, Pieter: waarom!?

    En wat hebben Ruud en Piet hierover te zeggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. over de ps2:

    Mij lijkt Lg8 een goede zet, zo op't eerste gezicht. Het idee is om de zwarte koning óf het zwarte paard aan de verdediging van de g-pion te binden, omdat Lh7 nu een optie is zodra het paard beweegt. De witte koning gaat dan naar het centrum, om op het juiste moment de vrijpion op te geven voor twee pionnen op de koningsvleugel en liefst met stukkenruil.

    Is dat wat?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Piet is Piet en anders niet.
    Piet

    BeantwoordenVerwijderen