roterende banner

maandag 15 oktober 2007

Interne competitie ronde 6

Klaas Mastenbroek voert na 6 ronden de ranglijst aan. Hij heeft drie interne partijen gespeeld, en drie gewonnen. Hij speelde daarnaast twee keer extern, en won ook die twee. Een 100% score dus, wat een topsporter.

Klaas is al een heel mensenleven lang lid van ENPS, ik heb een ENPS-clubblad uit 1938 waarin hij al wordt genoemd. En vrijwel al die jaren, je gelooft het of niet, was hij kampioen van onze club. Dat Klaas in absolute termen oud is is dus wel duidelijk maar ook relatief is hij veruit de oudste, er gaapt een behoorlijk gat met de nr 2:

de leeftijd-top 3:
1. Klaas Mastenbroek 2-7-1920
2. Leo van Benten 11-3-1944
3. Victor Bartman 13-10-1947

Leo van Benten (de nr. laatst van de huidige interne) is als één-na-oudste toch maar een jong broekje als je hem vergelijkt met onze wonderbejaarde Klaas.

Ik heb de geboortedata van club eens in excel gezet en dat levert de volgende aardige resultaten:

Als we de overige leden indelen in decades is onze samenstelling:
geboortejaar  aantal leden
'40 - '49 5
'50 - '59 10
'60 - '69 15
'70 - '79 8
'80 - '89 1
De gemiddelde leeftijd van de ENPS-er is 46 jaar.

En dan de andere kant van het spectrum, de jonkies:

1. Sanne Visser 24-5-1982
2. Mark Hecker 13-12-1975
3. Regis Huc 16-2-1975

Niek

1 opmerking:

  1. Ik sprak gisteren Johan van der Maas en die had wat moeite met het woord decades. Ik dacht dat dat woord wel kon, maar ik zocht het zojuist op in het woordenboek en in het Nederlands (en in het Frans) blijkt decade dus een “tijdruimte van tien dagen” te betekenen. Dat wist ik niet, ik dacht dat het 10 jaar was net als het engelse Decade, namelijk “a period of 10 years” zie ook de bobvenstaande link. Ik had natuurlijk het woord decennia moeten gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen