roterende banner

zaterdag 2 maart 2024

Winnen van de kampioen...

...heb ik niet gedaan. Maar ik was er wel dichtbij! 

 


De krachtsverhoudingen gedurende de partij Ardin Bosboom - Niek Verweij

Het was een mooie partij, er is genoeg om trots op te zijn en remise is ook mooi gezien de grote Elokloof. Bovendien heeft Ardin een enorme reputatie als redder van verloren stellingen. Ik ben vooral tevreden over zet 17. ... Pxf3! daarna speel ik het eigenlijk behoorlijk goed allemaal, alleen 53. ... Kh4? is foutje en daarmee zijn de winstkansen gelijk voorbij 😔


Niek

4 opmerkingen:

  1. Bravo Niek, alleen jammer van ...Kh4. ENPS 3 (w.o. ikzelf) kunnen hier een lichtend voorbeeld aan nemen ;) Ipv 25 cxd6 zou ik het kwaliteitsoffer 25 Tc1 Lxc1 26 Txc1 overwogen hebben om het sterke pionnenduo op c5-d5 te handhaven, maar dat is makkelijk gezegd natuurlijk.
    Boudewijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niek komt voortaan naar de eindspel training :-)

    BeantwoordenVerwijderen