roterende banner

zaterdag 16 maart 2024

Tiende ronde

   Partijen        Ranglijst        Kruistabel

intern
Bas won erg overtuigend een mooie partij van Stefan. Hij schreef er bij: Mat in 6 gemist na 21. Tae1?? Stom want ik had voor Tae1 de combinatie 21. ... Le4+! en 22. ... Dh3 wel gezien maar ik dacht erna ten onrechte dat mijn toren in gevaar was. Later alsnog een fraai einde gevonden.

extern
Het vijfde speelde tegen het op papier veel sterkere Fischer Z 2, en won met 5-3. Lekker hoor! Een opsteker voor captain Bart, die zelf als laatste klaar was. Hij speelde een eindspel waarbij per zet de kansen keerden, met uiteindelijk een remise als terechte uitslag.

ladder
Er werd ook voor de ladder gespeeld. De competitie is nog niet klaar, maar er zijn wel al promovendi bekend: Groep B wordt door Stefan gewonnen. Steve kan nog langszij komen maar het onderling resultaat is dan in Stefans voordeel. Groep C is door Niek gewonnen, Gerben wint E. Hij staat samen met Martin R bovenaan, hun onderling resultaat is gelijk, maar Gerben had vaker zwart.

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk mens is die Trijntje Hoogendam trouwens ! Nee ! geen thee voor Trijntje ! Gewoon een biertje ! Trijntje : boerin ,eigenaar van Zorgboerderij De Boterbloem .Die boerderij was nog van haar vader en grootvader geweest en die zet zij nu voort .Zo,n persoon als Trijntje hebben we nu eens nodig bij ENPS ! Trijntje had eerst een elo van 1351 en nu 1619 ! Volgens mij heeft Fischer Z geen interne competitie ,dus moeten we maar eens proberen Trijntje bij ons INTERN te laten spelen ! Zal Ferdinand ,die haar goed kent eens vragen om dat te regelen ! Overigens die Fischer Z spelers waren zeer te spreken over onze lage bier prijzen ! Ja vergeleken met die van Cafe Bavaria .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het met je eens hoor Bert! Maar ik heb ooit van haar verloren. Daarom ben ik toch blij dat Dick Lagrand revanche heeft genomen namens mij. Bedankt Dick!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt alleen maar verloren van Trijntje om zo goedkoop aan biologische groenten te komen Jonkers ❗🍒🍑🍍Trijntje heeft trouwens ook achter de bar gestaan bij het Gambiet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig zo’n winnend team!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En hulde voor Bert, die zich niet bijster goed voelde maar toch de bar niet in de steek liet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja klopt liep een beetje op mijn laatste benen ! Ik leek wel een oude lul van 75 ........................ Oh wacht ik ben ook al 75 ! Nog even complimenten aan Sopsweps ,die laatste zaterdag hadden ze 115 euro omgezet met die 10 spelers van hun maar ze gaven ook nog eens 70 euro tip !

    BeantwoordenVerwijderen