roterende banner

woensdag 13 maart 2024

ENPS in bekerfinale

Ons sterkste viertal verslaat Caissa en staat in de Amsterdamse bekerfinale.
(bij 2-2 vervalt het laatste bord)
Het was erg spannend, we kwamen met 2-0 achter. Tom speelde erg mooi en had moeten winnen maar met weinig minuten, later seconden op de klok kwam hij er niet meer uit. Daan en Marcel moesten het opknappen en dat lukte! Partijen volgen misschien nog. Hier in elk geval de partijnotatie van onze eerste bordspeler Marcel:
"Ik heb niet veel verkeerd gedaan in deze partij. 16...e5 is al zo'n beetje de beslissende fout." aldus Marcel.
 
Het derde speelde ook bij Caissa, tegen hun vijfde, en we wonnen ook, met 5-3. Een heerlijke avond was het.

Een zaal vol ENPSers. vlnr en van achter naar voren: 
Tom (0), Ardin (0), Daan Z (1), Marcel (1)
Haydar (0), Theo (0), Marco (1), Mischa (1)
Ron (½), Eric (1), lege stoel van Niek (1), Boudewijn (½)
Niek

7 opmerkingen:

  1. Wat een werk heeft die Niek weer verzet ! Reclame maken voor wat supporters aanwezigheid ( Heeft niet veel geholpen helaas) Het derde coachen ( wel geholpen ) Foto,s schieten ( Mooie foto,s ) Verslag doen van beide partijen ! Verslag was euforisch ! En dan verwacht je toch wat reacties ! ............................................. Het bleef stil op het blog .Kom op mensen ! Het gouden team staat in de FINALE ! Een zeer sterk gouden team ! Ridens zette onder klasse zelf GOUD met een uitroepteken ❗Dank aan Daan ,Marcel ,Ardin en Tom ❗

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Groot gelijk! Prachtige prestatie van ons gouden bekerteam!

      Verwijderen
  2. Oh ja behalve dat Niek propaganda bedreef ,zijn team coachte ,foto,s nam en een verslag schreef ,speelde hij ook nog een partij ! En wel tegen ene Marius nog niet zo lang geleden 1586 elo maar nu 1752 elo ❗Die arme Marius speelde de hele partij tegen een lege stoel ( bron ? zie foto ! ) Is niet erg ware het niet dat die lege stoel gewonnen had ❗🤪 Die elo rating van die lege stoel schiet meteen 200 punten de hoogte in ! 🤣😂😀

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke verhalen, wat zijn we toch een leuke club! Cheers, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel Bert! Er waren wel supporters, de "caissianen" Johan en Jildo, maar ook oudlid Arnth, die zei ook weer eens te komen snelschaken (de 29e) bij ons. En een fan meldde zich keurig af wegens ziekte. Verder moest het foto's nemen uiterst stiekum, ik had weer eens een verbod opgelegd gekregen van arbiter Ridens.. zucht. Arbiters in de onderbond leven in een parallel universum waarin regelgeving leidend is en gezond verstand niet bestaat. Er is een rol voor de SGA weggelegd. De arbiters moeten een nieuwe regel krijgen, alleen dan kunnen ze het snappen. Die regel zou kunnen luiden: bij verdacht gebruik van de telefoon moet worden ingegrepen, foto's nemen valt daar niet onder en wordt gedoogd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Niek, je foto is inderdaad goed gelukt maar ik ben het niet met je redeneringen eens, vind ze een beetje schijnheilig: je verlegt de verantwoordelijkheid naar Ridens Bolhuis en de SGA, in plaats van naar jezelf: je hebt willens en wetens de regels overtreden, en niet naar een constructievere oplossing gezocht, b.v. proberen in overleg met Ridens voor de eerste x minuten toestemming te vragen om je telefoon te gebruiken om foto's te maken. Als hij dat geweigerd had hadden we denk ik een sterker statement naar de SGA kunnen maken. Je voorgestelde regel lijkt me niet effectief en vind ik ook een beetje absurd. Maar dat hebben we denk ik uiteindelijk allemaal te danken aan cheaters zoals Hans Niemann ...
      Overigens heb ik die avond ook twee keer nul op het request gekregen van Ridens maar hij had een duidelijke uitleg gegeven die ik respecteer, ook al was ik minder blij met de uitkomst.
      1. Omdat ik al vrij snel klaar was (omdat mijn tegenstander naar mijn mening veel te snel remise aanbood in veel betere stelling) vroeg ik of ik foto's mocht maken met mijn toestel in stille stand, maar dat mocht helaas ook niet.
      2. Ik ergerde me aan de manier waarom ene Robert Kikkert om stilte 'vroeg', maar dat is al een langer lopend issue, volgens mij een wanstaltige operette (hij beweert van opera te houden), ik klaagde bij Ridens dat ik het onbeschoft en intimiderend vond maar hij vond dat Robert het recht had om om stilte te 'vragen' en het niet in aanmerking komen voor een protest. Overigens is RK door een vrouwelijk clublid van Caïssa over zijn optreden als volgt gefileerd: "Dat is nou eenmaal zijn dingetje" :D

      Groeten,
      Boudewijn

      Verwijderen
  5. Het is je toch gelukt een foto te nemen met Kim Jong Un er zelf op !

    BeantwoordenVerwijderen