roterende banner

zaterdag 7 december 2019

Dertiende ronde intern - ENPS3 speelt gelijk

Uitslagen ronde 13   
Stand na ronde 13   
Kruistabel

Het derde speelde 4-4 gelijk tegen Amsterdam West 4 en ze staan daarmee knap vierde in poule 1B:

Stefan en Jan V winnen op bord 1 en 2
Ronald, Mischa, Martin Randt en Theo remise
Maarten en Michiel verliezen helaas
De top 4 scoorde 3 uit 4
Een kijkje in de keuken: Mieke én de hondjes waren met
Ronald overgekomen uit het verre zuidoost Gelderland


Niek

6 opmerkingen:

  1. Dit was de zoveelste keer dat we op het laatste nippertje de schaapjes droog brachten. Zou het toch iets te maken hebben met Duitsers in de gelederen? Ditmaal in ieder geval wel want Stefan hield ons in leven door zeer overtuigend te winnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja helaas niet gewonnen maar ieder punt is er 1 !Stefan en Jan wonnen van respectievelijk 1835 3n 1778 elo ,normaal is E3 op teamrating de zwakste in 1 B maar nu was de verhouding E3 1785 tegen A,Dam West 1758 .Een van de Nw West spelers merkte op ,jullie hebben goedkope bierprijzen bij ons flesje bier 2,25 euro bij jullie 1,25 euro ,fris bij hun 2 euro en bij ons 1 euro en dat ondanks de B.T.W.verhoging van feb 2019 .ENPS heeft de contributie en drank prijzen al sinds 2006 niet verhoogd ,proberen we zo te houden mits de mensen niet vergeten hun contributie te betalen en ook niet vergeten hun drankjes af te rekenen .Ik zet vergeten niet tussen aanhalingstekens want vaak wordt het ECHT vergeten ( Schakers zijn een iewat verward volk )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een klein voorbeeldje van vergeetachtigheid is deze Allard had net een spannende partij gespeeld en was met zijn gedachten nog helemaal daar .Hij pakt dus 2 bier en loopt weg ,ik achter hem aan "" Allard heb je al betaald ?"" Oh nee sorry en hij geeft mij 2,50 euro ,kijk niet expres maar als je niet oplet komt de club geld tekort en gaan we failliet .

      Verwijderen
  3. Graag gedaan Mischa !
    Vond het leuk en gezellig om weer eens bij en voor ENPS te spelen. Schaken is stukken gezelliger in Nederland (en SGA in het bijzonder) dan in Duitsland, waar de spelers nogal afstandelijk zijn. Heb in Duitsland nog nooit koffie aangeboden gekregen van mijn tegenstander, over bier tijdens of na de partij maar te zwijgen.
    Groeten,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De etiquette schrijft voor dat de thuisspeler eerst een drankje aanbiedt aan de bezoeker ,nou is dit een beleefdheid regel,laatst speelde ik tegen A.Dam W mijn tegenstander bood mij niets aan ,ga ik hem ook niets aanbieden maar om alleen voor mijzelf wat te halen ,vond ik ook not done ,dus op het eind van de partij was ik zowat uitgedroogd .Hier was het vroeger heel gewoon om na afloop met iedereen de kroeg in te duiken ,dit wordt steeds minder gedaan bij ENPS is het nog maar een klein groepje die hieraan mee doet .Aan de kroegen kan het niet liggen er zijn tientallen kroegen in de buurt van het clubhuis .

      Verwijderen